Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1362173
Brainy skrev: lör 01 feb 2020, 21:34 F6412B6D-CE47-452C-858C-1D11D08C99F0.jpeg

Jag har ledsnat nu, rengjorde för en vecka sen och nu ser det ut så här igen. Kontaktar ÅF’en på måndag och ber dem lösa så jag får hängrännorna monterade.
Blir det mindre smuts på dörrarna så är det klart värt att få dom monterade :-)
#1362275
I mitt fall så var det just "finsanden i gropen" som jag irriterade mig på. Monteringen av hängrännorna minskade inte det minsta på mängden finsand i gropen. Om det däremot minskar smutsen på dörrarnas nederkant så är väl det en bra anledning till att montera rännorna vilka jag inte tycker skämmer utseendet av betydelse. Fick bilen i början av april -19 så jag hann inte kolla det här med smutsen nertill på dörrarna då mitt fokus låg på sanden inne i bilen men flera av dom som monterat rännorna verkar ju vara övertygande om att det har en klar verkan på smutsen nertill på dörrarna. Själv har jag lagt ner kampen mot Volvo om sanden och konstaterar att jag får fortsätta nöta på min dammsugare så länge jag har kvar bilen, vilken jag för övrigt är mycket nöjd med.
#1364444
Är det här något som är specifikt för vissa "batchar" av XC60 eller ska alla nya XC60 kunna få denna? Enligt verkstaden så kan jag inte få "innerskärmen" monterad då jag redan har den nyaste lösningen (gummilist) för det här problemet.
#1366562
Får bare leve med dette og denne bilen tenker jeg.
Burde absolutt ikke være slik på ny bil, det er ganske idiotisk og unødvendig...og en kan undre litt på designen og testingen bak dette.
Leste nylig om at Jaguar I-Pace også har samme/enda større problem med støv (damm) i baksetene...

Fram med dammsugaren en gang i måneden som SOP (Standard Operating Procedure) :-(
XC60dust-rear.jpg
XC60dust-rear.jpg (293.6 KiB) Visad 813 gånger
//XCbaggen
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 17
S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]