Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1255715
Hej, har problem med att finkornig sand drar in i min bil vid bakdörrarna på båda sidor. Det ligger sand innanför bakdörrarna i mattan nedanför baksätet. Bilen har varit inlämnad 3ggr på verkstad. Dom har bytt två olika lister och justerat dörrarna. Det har inte hjälpt, dammar fortfarande in i bilen. Har nu väntat i en månad på svar men verkstaden får inget svar från VOLVO. Är det någon som har haft samma problem som jag och fått felet åtgärdat så bilen är tät. Bifogar bilder på hur det såg ut första resan på grusväg ca 3mil .
Bilagor
IMG_0670.JPG
IMG_0670.JPG (92.6 KiB) Visad 15126 gånger
IMG_0669.JPG
IMG_0669.JPG (80.57 KiB) Visad 15126 gånger
#1255726
Jo, det var just sådant damm som nämndes i den andra tråden. Det blir exakt lika i min bil, även om jag inte kör grusväg. Volvo är medvetna om problemet och jobbar på en lösning, ÅF ska avvakta med åtgärder till dess.
#1272896
Hänzel skrev: tis 19 jun 2018, 13:41 Hej, har problem med att finkornig sand drar in i min bil vid bakdörrarna på båda sidor. Det ligger sand innanför bakdörrarna i mattan nedanför baksätet. Bilen har varit inlämnad 3ggr på verkstad. Dom har bytt två olika lister och justerat dörrarna. Det har inte hjälpt, dammar fortfarande in i bilen. Har nu väntat i en månad på svar men verkstaden får inget svar från VOLVO. Är det någon som har haft samma problem som jag och fått felet åtgärdat så bilen är tät. Bifogar bilder på hur det såg ut första resan på grusväg ca 3mil .
Enligt min åsikt beror det på den nya formgivningen av dörren med en skåra/profil längs ner. Det förorsakar ett mycket
högre luftflöde/ tryck mot listen. Volvo har nog inte tagit hänsyn till detta vid designen av tätningssystemet. Så länge inte
ger ut en fix till verkstäderna blir det nog svårt att åtgärda problemet. Påpeka detta för Volvo.
Jag har tänkt beställa en XC 60 i höst, men det blir inte så då jag kör mycket på grusväg. Pressa Volvo!
#1290050
Ingen här som fått återkoppling/åtgärd ännu på smutsproblematiken?

Körde 3-4 km i snöslask idag och max 50km/h men det räckte för att smutsa ner dörrkanterbs rejält.

Har tidigare påtalat för ”min” verkstad utan att det gav något.
#1290095
Enligt min PST så är fix på gång under 2019, han kunde inte säga mer exakt än så men en fix på gång i vilket fall!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17

Hej! Blev nedslag på besiktningen på o[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]