Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1313656
Om det är någon relief för er så såg det så här ut efter mitt svenska road trip. Bakluckan på min Cadillac.

Det är inga problem när jag kör utan skibox i Danmark så det kanske var aerodynamiken med skibox som inte funkade bra.

Fast jag var förvånad hur mycket damm och smuts det fanns överallt på vägarne på resan till/från Idre. Ser inte snyggt ut men förstår så klart att man måste kunna köra på vintern också.

Kan man inte använda friktionsdäck/awd och sätta farten ned lite grann?
IMG_9581.jpg
IMG_9581.jpg (124.56 KiB) Visad 1561 gånger
IMG_9580.jpg
IMG_9580.jpg (132.57 KiB) Visad 1561 gånger

Sent from my iPhone using Tapatalk
#1314769
Bosse78 skrev:Tror dom kanske fixat detta nu? Jag hämtade ut min i tisdags och den har en jättetjock gummilist på bakdörrarna så man knappt kan stänga dom utan att ta i!
Jag hade min inne för bytet av bakluckefjädern och noterade också att listen vid bakdörren verkade annorlunda. Passagerarna bak har misslyckats att stänga dörrarna flera ggr då de verkar behöva ta i mer för att få igen dörren.
#1314775
fragge skrev:
Bosse78 skrev:Tror dom kanske fixat detta nu? Jag hämtade ut min i tisdags och den har en jättetjock gummilist på bakdörrarna så man knappt kan stänga dom utan att ta i!
Jag hade min inne för bytet av bakluckefjädern och noterade också att listen vid bakdörren verkade annorlunda. Passagerarna bak har misslyckats att stänga dörrarna flera ggr då de verkar behöva ta i mer för att få igen dörren.
Jag har kört i 2,5v nu och har absolut ingen smuts innanför dörrarna!
#1314823
Lite komiskt att första gången jag såg nya XC60 påpekade jag för min försäljare att bakdörrarna kan väl inte komma att hålla tätt men han sa att Volvo nog vet vad dom gör😉 Lite kul nu att läsa att så inte va fallet😉 Men jäkligt trist för er som får lida med skiten😐
#1315818
Hur i helvete kan man göra en sån här konstruktion på bakdörrarna vid hjulhuset det är en gåta skämms kudde på volvo ta erat ansvar och fixa till bakdörrarna men det är väl tveksamt om det går att göra något åt det
#1315879
Enligt teknikern jag frågade så har de ingen uppdatering än (så jag fick inga nya lister när jag fick bakluckan fixad), men det är en fix på G, han var medveten om problemet.
#1315957
V60ccsummum skrev:Lite komiskt att första gången jag såg nya XC60 påpekade jag för min försäljare att bakdörrarna kan väl inte komma att hålla tätt men han sa att Volvo nog vet vad dom görBild Lite kul nu att läsa att så inte va falletBild Men jäkligt trist för er som får lida med skitenBild
Det är inte många sandkorn som lyckas ta sig in.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

#1316923
Anmälde problemet till Bra bil Oktober 2018, skickade även foton till Volvo i Göteborg. Svaret från Volvo var att de hade startat en förstudie som skulle vara klar under slutet på vintern 2019. Talade med Volvo i april detta år och någon lösning var då inte klar. Någon lösning med ny hårdare gummilist är på gång men inte klar ännu.
#1316961
Jag hälsade på hos "min" Volvoverkstad för ett par dagar sedan och dom kollade om det fanns några nyheter i frågan men det enda dom kunde se var att man centralt jobbar med problemet med målsättning att ta fram en lösning under första halvåret 2019.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 17
XC70 - S80 och XC90 i ett?

XC60 T6 med 10mil om dagen låter dyrt. XC70 […]

Peking

Vågar jag köra?

Idag har två lampor börjat lysa. De lys[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]