Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mf135
#1255269
Den är betydligt mindre på alla håll än V90 är min bedömning.
Hur är det egentligen? V90 har aningen mindre spårvidd än XC60 och är aningen smalare i framsätet om man tittar i broschyren för MY18 !! Är V60 verkligen mindre på alla håll eller är SPA bilar lika breda men höjd o längd varierar?
av LJN
#1255309
Provsatt nya V60 i fredags och den går bort på grund av den för låga sittställningen generellt sett. Min fru som är lite kortare kommer inte se mycket framåt. Här är nya XC60 mycket bättre och ger ett bättre "kupékänsla" och översikt runtom.
Användarvisningsbild
av Rillee
#1255315
Provat satt igår och jag älskar den låga sittställningen, tycker jag sitter lite för högt i min nuvarande s60 fast jag har stolen längst ner.
#1255352
Var och tittade på den igår hos handlaren, helt ok enligt mig, Volvo verkar ha prioriterat ben utrymmet i bak framför lastutrymmet
vilket är lite tråkigt för oss som sällan åker med folk i baksätet, men gärna packar bilen full i övrigt =). Hade den funnits när jag köpte
V90 hade valet blivit svårt, tittar jag på prislappen så är nya V60 ca 100K billigare än motsvarande V90 som jag bygger dem. Om den sen
kommer i CC utförande, så skulle jag nog vara rätt såld på den =)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1255368
Provsatt o fredags och den nya är absolut en hit en med. Får hoppas den säljer på bra nu så man kan hitta ett bra Summumexemplar begagnad sen ;-)

Fann egentligen bara en nackdel jämfört med nuvarande V60 och det är att det är nät istället för heltäckande tyg/skinn i stolsfickorna bakom framstolarna

Är ovanligt med ljuddämpning i 17" […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]