Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1250655
Jag rullar runt i en trevlig BMW 330i kombi. Förhoppningsvis får jag inom kort min nya XC60 levererad.
Vad jag läst mig till i form av siffror, har XC60:in i stort sätt lika volym i bagagerummet. Verkligheten brukar vara annorlunda.

Har du precis som jag snart ska göra, gått över från en modern (F31) Bimmertrea till en Volvo XC60? Hur upplever du bagageutrymmet - större, mindre? Hur är skillnaden med nedfällda baksäten? Stör det dig att inte kunna fälla baksätet 40/20/40?

Jo, jag får snart reda på det själv, men det kanske kan vara intressant för kommande som är ute i marknaden för ett liknande byte.

Btw, Volvo argumenterar ibland stolt i texter över att T8:ans elmotor med batteri inte stjäler något av bagageutrymmet - när jag kollade i bilhallen och jämförde, så nog var lastgolvet i T8:an något höjt jämfört med de andra modellerna?
#1250663
Hej
Jag har tidigare haft bl.a 320 touring och kör nu med X3. Det var ett stort lyft ifråga om bagage utrymme att gå från 320 touring till x3. Jag har beställt T8 som skall komma i nästa vecka. Vid jämförelse mellan T8 och X3 bagageutrymme verkar inte T8 utrymme vara större utan snarare mindre. För mig spelar der ingen roll utan det räcker särskilt när man kopplar en släpkärra till. Den främsta orsaken till att jag bytte bilmärke var BMW inte har elektrifierat den nya X3. Hade denna funnits i el så skulle jag ha fortsatt med BMW men som nybliven ”trädkramare” fanns det inget val. Jag komer ändå att sakna BMW
#1250668
Jag gick från F11 till XC60 T8
Visst är bagageutrymmet mindre, men då vi ej använder barnvagn längre (ifs gjorde vi det förra helgen, sulky)
Men där är gott om plats och går ju att lasta högt om det skulle behövas.

Bagageutrymmet är möjligen ej så djupt, men packa rätt så är det inga problem
4personer och en längre vistelse är inga problem att packa under insynsskyddet, skall man sedan ha med sig kickbikes och diverse annat barnskoj så blir det såklart lite krångligare och då får man köra med lastnätet.

XC60 kommer räcka utmärkt för våra resor till fjällen varje år, helt klart

Kör så det ryker!
LJ
#1250694
Tjalle skrev:Hej
Jag har tidigare haft bl.a 320 touring och kör nu med X3. Det var ett stort lyft ifråga om bagage utrymme att gå från 320 touring till x3. Jag har beställt T8 som skall komma i nästa vecka. Vid jämförelse mellan T8 och X3 bagageutrymme verkar inte T8 utrymme vara större utan snarare mindre. För mig spelar der ingen roll utan det räcker särskilt när man kopplar en släpkärra till. Den främsta orsaken till att jag bytte bilmärke var BMW inte har elektrifierat den nya X3. Hade denna funnits i el så skulle jag ha fortsatt med BMW men som nybliven ”trädkramare” fanns det inget val. Jag kommer ändå att sakna BMW
Exakt likadant tänkte jag vid valet av min nästa bil. Jag valde mellan BMW X3 och Volvo XC60 och det avgörande till Volvons fördel var just möjligheten att välja eldrift. Jag kommer också att sakna min Bimmer.
Edit: Jo, jag tyckte Volvon kändes modernare i cockpit också.
Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]