Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kimkim
#1249733
Hej
På svorsk

Fick en företagsbil XC60 T8 inscription i mars. Jag kom från en Tesla och kände snabbt att sätta sig i en fossilbil var som att ta 8 steg bakåt.

Jag har hatt den två månadar och kört 500 mil, vi får lov att sälja bilen innan 3 år.

Jag är norsk, men bor i Sverige, hur borde jag gå fram för att sälja den? Blocket eller finns andra bättre alternativ? Den säljs till ett bra pris :)

Tack
Användarvisningsbild
av Snowie
#1249734
Kimkim skrev:Hej
På svorsk

Fick en företagsbil XC60 T8 inscription i mars. Jag kom från en Tesla och kände snabbt att sätta sig i en fossilbil var som att ta 8 steg bakåt.

Jag har hatt den två månadar och kört 500 mil, vi får lov att sälja bilen innan 3 år.

Jag är norsk, men bor i Sverige, hur borde jag gå fram för att sälja den? Blocket eller finns andra bättre alternativ? Den säljs till ett bra pris :)

Tack
Känns som enklaste är att sälja den vid inbyte eller direkt till en firma.
Sämre betalt men mindre trassel.
Vet att tex platinum Cars i Norrköping tar 20k om jag inte missminner mig för att sälja en bil åt någon.

Sedan finns det tjänster som tex KVD.

/Magnus


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av LaserJet
#1249735
Trist när det blir så.
Jag kan av samma anledning ej få för mig att köra Tesla då jag är beroende av att ha en förbränningsmotor som backup.

För mig hade en hybrid med 40-50mils räckvid på el och 20mil på bensin varit fantastiskt.
Vi kommer så sakteliga framåt men elbristen är större än oljebristen så elbil kommer aldrig att bli något för alla.

Lycka till med försäljningen finns många som längtar efter en T8 =)
av Malmstroem
#1249737
Företagsbilar brukar leasas -- vilket gör att du bör prata med leasingbolaget om vilka alternativ du har. Det är ofta dyrt att bryta leasingavtalet i förtid.

Om det går skulle jag sålt bilen på KVD https://www.kvd.se. Det är väl det stället där du troligast får mest betalt.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]