Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1254042
mf135 skrev: lör 09 jun 2018, 09:14
Hade preliminär leverans vecka 21 på min XC60 T5 (19 modell), har stått hos ÅF ända sedan dess, han har ingen aning om när skyltarna kommer. Känns väldigt tråkigt när man väntat så länge, hoppas bara dem kommer innan det nya bonus-malus systemet...
Kräv kompensation av handlaren om det tar för länge. Har du fått veta varför skyltarna inte kommer? Handlaren borde kunna svara entydigt.
Nepp, inget svar förutom att ”vi väntar på skyltarna och kan inte göra någonting mer, vi tittar på det varje dag”. Hoppas verkligen att det löser sig till nästa vecka, känns inte bra just nu.
#1254047
Orvarskorvar skrev:
mf135 skrev: lör 09 jun 2018, 09:14
Hade preliminär leverans vecka 21 på min XC60 T5 (19 modell), har stått hos ÅF ända sedan dess, han har ingen aning om när skyltarna kommer. Känns väldigt tråkigt när man väntat så länge, hoppas bara dem kommer innan det nya bonus-malus systemet...
Kräv kompensation av handlaren om det tar för länge. Har du fått veta varför skyltarna inte kommer? Handlaren borde kunna svara entydigt.
Nepp, inget svar förutom att ”vi väntar på skyltarna och kan inte göra någonting mer, vi tittar på det varje dag”. Hoppas verkligen att det löser sig till nästa vecka, känns inte bra just nu.

Tjänstebil eller privatköp?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1254049
Nepp, inget svar förutom att ”vi väntar på skyltarna och kan inte göra någonting mer, vi tittar på det varje dag”. Hoppas verkligen att det löser sig till nästa vecka, känns inte bra just nu.
Det är säkert sant att han inte kan göra nåt men i en normal affärsförbindelse talar man om vad som är problemet. Jag ska hand om min handlare (och hans chef om det behövs) på måndag. Jag blev lovad billigt serviceavtal utan att behöva låna pengar av Volvo men nu har jag hört av en annan köpare att dom kräver lån på minst 60kkr för att få billigt avtal. Det är ett riktigt rörigt företag som man får se upp med. Hur är det förresten med främre stänkskydd? En del säger att det ingår men jag har betalat, XC60 R-design.
#1254051
Mejlade deras kundservice alldeles precis, hoppas på svar inom kort. Det är ett privatköp, Snowie.

Helt rätt, mf135, känns tråkigt för mig som kund när det känns som min återförsäljare duckar för mina frågor
#1254304
snepo skrev: fre 08 jun 2018, 23:40
mf135 skrev: fre 08 jun 2018, 22:51 Det är urdåligt vems felet än är. "Min" har nu stått hos handlaren i 3 veckor ute i solen och säkert 50 grader varmt i bilen varje dag. Volvo är kass. Min XC70 tillverkades i juni men levererades i aug. Under tiden visste ingen var den fanns. En exakt likadan beställd samma dag levererades i juni så leveransprocessen är rätt slumpartad. Det blir BMW igen nästa gång. Min förra stod 2 dagar hos handlaren innan leverans!
Hääääärligt. Bmw och Volvo. Jag hade aldrig fuderat på en volvo jämfört med bmw. Bmw Merca helt annat än Volvo.
Min v70 kom till handlaren på en torsdag och var klar och levererades hem till mig på fredagen :-)
#1254412
Även jag fick veta att min fått nr idag. Skulle just in för att ta ett allvarligt samtal med försäljaren när ha berättade att min lackbehandling ska vara klar på to.
Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]