Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1252641
50 C02g/km - 18" (A-klassade däck)
52 C02g/km - 19" (B-klassade däck)
55 C02g/km - 20-22" (C-klassade däck)

Med viss reservation för uppgifternas riktighet.
#1253844
Jag tror aldrig Volvo berättar det för någon... ;-)

Dock, i mitt fall envisades jag med att få information om min bil och till slut stötte jag på en i Volvos kundtjänst som gick lite mot botten av det här. Man måste tala med "Volvos kundrelationer" inte handlarens dito-avdelning.

Killen jag talade med ringde fram och tillbaka till mig efter samtal "uppåt" och berättade ungefär hur det låg till och han kom med ett svar om att de skulle "skynda på min bil". Om det var helt sant, vet jag inte, men två dagar senare hade min bil ett regnr.

Börja ring kundtjänst och beskriv ditt problem. Relatera gärna till min information. Lovar inga under, men det kanske kan speeda på lite.
#1253962
Det är urdåligt vems felet än är. "Min" har nu stått hos handlaren i 3 veckor ute i solen och säkert 50 grader varmt i bilen varje dag. Volvo är kass. Min XC70 tillverkades i juni men levererades i aug. Under tiden visste ingen var den fanns. En exakt likadan beställd samma dag levererades i juni så leveransprocessen är rätt slumpartad. Det blir BMW igen nästa gång. Min förra stod 2 dagar hos handlaren innan leverans!
#1253981
mf135 skrev: fre 08 jun 2018, 22:51 Det är urdåligt vems felet än är. "Min" har nu stått hos handlaren i 3 veckor ute i solen och säkert 50 grader varmt i bilen varje dag. Volvo är kass. Min XC70 tillverkades i juni men levererades i aug. Under tiden visste ingen var den fanns. En exakt likadan beställd samma dag levererades i juni så leveransprocessen är rätt slumpartad. Det blir BMW igen nästa gång. Min förra stod 2 dagar hos handlaren innan leverans!
Hääääärligt. Bmw och Volvo. Jag hade aldrig fuderat på en volvo jämfört med bmw. Bmw Merca helt annat än Volvo.
#1253993
Hade preliminär leverans vecka 21 på min XC60 T5 (19 modell), har stått hos ÅF ända sedan dess, han har ingen aning om när skyltarna kommer. Känns väldigt tråkigt när man väntat så länge, hoppas bara dem kommer innan det nya bonus-malus systemet...
#1254008
Hade preliminär leverans vecka 21 på min XC60 T5 (19 modell), har stått hos ÅF ända sedan dess, han har ingen aning om när skyltarna kommer. Känns väldigt tråkigt när man väntat så länge, hoppas bara dem kommer innan det nya bonus-malus systemet...
Kräv kompensation av handlaren om det tar för länge. Har du fått veta varför skyltarna inte kommer? Handlaren borde kunna svara entydigt.
#1254033
Jag har redan fått regnr från min ÅF trots att bilen står som ”Byggd i Torslanda” och inte levereras förrän v27.
Så någon form av krav på framförhållning måste väl ligga hos handlaren?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Senast redigerad av 1 janischka, redigerad totalt 0 gånger.
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]