Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malmstroem
#1248330
Jag har iPhone integrationen och använder den ytterst sällan. Om du inte kört Jailbreak så är det bara Apple Maps som fungerar, och kartan syns bara på mittskärmen. Jag föredrar definitivt den inbyggda navigatorn med kartan i displayen rakt framför dig. Eller Waze som ofta har bättre rutter med avseende på trafiken...

360 kameran skulle jag inte vilja var utan. Den gör en stor bil väldigt enkel att hantera där det är trångt. Troligtvis det tillbehör jag uppskattar mest. Elstolar är också skönt -- men det går att leva utan. :-)
av Asp
#1248455
Visst är det så att man kan eftermontera navigation? Undrar vad det kostar att vara efterklok kontra 5900 som det kostar när man beställer. Kör inte navigatorn så ofta i bilen jag har nu.

Försöker komma ned i pris.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1248536
Asp skrev: mån 07 maj 2018, 06:59 Visst är det så att man kan eftermontera navigation? Undrar vad det kostar att vara efterklok kontra 5900 som det kostar när man beställer. Kör inte navigatorn så ofta i bilen jag har nu.

Försöker komma ned i pris.
Verkar kosta 7409:-, åtminstone hos Bilia och då till MY18.
https://www.bilia.se/biltillbehor/tekni ... ;XC60;2018
av Asp
#1250320
Ok huslånekillen har ringt och haft intervju och det verkar inte vara nått problem att ta den del vi saknar på huset oavsett om det blir en T5:a eller en T8:a.

Jag inbillar mig att det nog är bästa sättet att låna pengar.

Inser att jag är för sent ute för att beställa en T5:a innan straffskatten men jag har lämnat in offertförfrågan på en T8:a.

Ordinare pris låg på 670 900kr vad tror ni jag kommer ned till?

Funderar fortfarande på vad man får för vinterdäck? Är ett hakkafan och är det inte sånna så får jag väl förhandla om ett däckbyte.

Tror dock fortfarande att det blir en T5:a och då får man väl leta hos handlarna och se om det finns någon som stämmer hyfsat med utrustningen man vill ha...
av lv455
#1250357
Mycket intressant, jag har själv företag men hade ingen aning om man fick rabatt om man var med i företagarna. I höst beställer jag en V60 T6 Twin Engine så det där var mycket nyttig information, tack och bock!

Vad gäller fetare rabatter så fick en kollega 14% på sin V90 T8, då på grund av ett avtal hans arbetsgivare Alten AB hade med återförsäljaren. När jag häpnade nämnde han att stora svenska företag har ännu bättre avtal.

För övrigt har jag gjort en liknande kalkyl på V60n och kommit fram till att en T6 Twin Engine kostar mig ca 700 kr extra i månaden jämfört med en D3 vilket jag tycker att T6:an är värd.
betterlead skrev: sön 06 maj 2018, 14:00 Jag har aldrig hört talas om 14% rabatt på ett totalt bilpris. Enstaka tillägg av utrustning, yes.

I mitt fall är jag medlem i "Företagarna" och därmed får jag 10% rabatt på större delen av bilen. Sen kan man (eller jag) få lite extra-lullull om man är trogen återkommande kund, har alltid bra inbyten eller något i den stilen.
Användarvisningsbild
av betterlead
#1250362
My pleasure. :-)

Ja, förmånsvärdet är ju reducerat för laddhybriden. Liknande inköpsvärde för motsvarande modell utan elmotorn. Bilens pris är så klart högre och kostar firman en del mer, men om jag har råd att bidra till en bättre miljö - då gör jag gärna det. Typ.
Användarvisningsbild
av Snowie
#1250363
lv455 skrev:Mycket intressant, jag har själv företag men hade ingen aning om man fick rabatt om man var med i företagarna. I höst beställer jag en V60 T6 Twin Engine så det där var mycket nyttig information, tack och bock!

Vad gäller fetare rabatter så fick en kollega 14% på sin V90 T8, då på grund av ett avtal hans arbetsgivare Alten AB hade med återförsäljaren. När jag häpnade nämnde han att stora svenska företag har ännu bättre avtal.

För övrigt har jag gjort en liknande kalkyl på V60n och kommit fram till att en T6 Twin Engine kostar mig ca 700 kr extra i månaden jämfört med en D3 vilket jag tycker att T6:an är värd.
betterlead skrev: sön 06 maj 2018, 14:00 Jag har aldrig hört talas om 14% rabatt på ett totalt bilpris. Enstaka tillägg av utrustning, yes.

I mitt fall är jag medlem i "Företagarna" och därmed får jag 10% rabatt på större delen av bilen. Sen kan man (eller jag) få lite extra-lullull om man är trogen återkommande kund, har alltid bra inbyten eller något i den stilen.
Vi har 14% som standard i vårt ramavtal
IMG_1797.JPG
IMG_1797.JPG (27.54 KiB) Visad 741 gånger


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av betterlead
#1250468
I "Bygg din bil" kostar Momentum Pro 569 900:-. Det ger med 10% rabatt nästan exakt samma pris som 606 800:- med 15,6% rabatt.
Missar jag något?
Användarvisningsbild
av Snowie
#1250472
betterlead skrev:I "Bygg din bil" kostar Momentum Pro 569 900:-. Det ger med 10% rabatt nästan exakt samma pris som 606 800:- med 15,6% rabatt.
Missar jag något?
T8 momentum pro kostar 602.800 på sidan för mig.
569.900 kostar en T8 momentum.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av betterlead
#1250484
Ok, ok, jag fick fram det priset efter att ha laddat om sidan tre ggr. Då så, det förklarade saken.
Konstigt att jag fick fram det först nu. Ändrade inget, bara laddade om.
Ursäkta.
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]