Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
#1248241
Precis. Det verkar nästan vara standard med rabatter. Iofs kanske inte gäller alla och inte så pass mycket som 10%.
av Holliver
#1248243
betterlead skrev:Precis. Det verkar nästan vara standard med rabatter. Iofs kanske inte gäller alla och inte så pass mycket som 10%.
Som privatperson bör det gå att komma ganska nära 10 % i alla fall. Som juridisk person går det att komma ganska många procent norr om 10. Tror jag slutligen landade på runt 14 % på totalen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Asp
#1248283
Tror ni alltså att man kan komma rätt nära 10% på det priset man får fram när man bygger bil i appen?

I sådant fall kanske det går att klämma in en T8 i budget.

Tar gärna emot tips på argument i förhandling med bilaffär. Antar att jag kan kolla med flera volvoförsäljare på olika orter. Jag har Volvo service firma på orten men ingen försäljning. Så jag är inte i behov av att ha bra relation med säljare endast med servicefirman.

Iallafall så är låneansökan inskickad idag. Antar att det är första steget. Att se att familjen verkligen har råd med vad vi tror vi har råd med.
av UnleashFusion
#1248288
Asp skrev: sön 06 maj 2018, 11:00 Tror ni alltså att man kan komma rätt nära 10% på det priset man får fram när man bygger bil i appen?

I sådant fall kanske det går att klämma in en T8 i budget.

Tar gärna emot tips på argument i förhandling med bilaffär. Antar att jag kan kolla med flera volvoförsäljare på olika orter. Jag har Volvo service firma på orten men ingen försäljning. Så jag är inte i behov av att ha bra relation med säljare endast med servicefirman.

Iallafall så är låneansökan inskickad idag. Antar att det är första steget. Att se att familjen verkligen har råd med vad vi tror vi har råd med.
Som privatköp, har jag inte kommit i närheten av 10%, har själv testat olika säljare och det jag fått som mest är runt 7-7.5%, vissa gav mig sämre än <5%(dom sket jag i fullständigt). Du får helt enkelt via appen/via webbläsare och fråga om offert och se utifrån dina val och kolla vilka säljare som ger bra erbjudande och sen får man möjligtvis ta det face to face och det kan hända att man får lite mer rabatt än vad man fick först
Användarvisningsbild
av betterlead
#1248300
Hmm, tråden blir lite blandad till ämnena, men absolut intressant.

Jag har aldrig hört talas om 14% rabatt på ett totalt bilpris. Enstaka tillägg av utrustning, yes.
Sen har t ex Bilia högre listpriser än de som presenteras på Bygg din Volvo, så man får göra sin egen bedömning, vad man kan anse vara en hyfsat bra affär - alltså inte stirra sig blind på procentsatser.

I mitt fall är jag medlem i "Företagarna" och därmed får jag 10% rabatt på större delen av bilen. Sen kan man (eller jag) få lite extra-lullull om man är trogen återkommande kund, har alltid bra inbyten eller något i den stilen.

Man ska nog inte känna sig hemskt ledsen om man inte uppnår mer än 5-7% rabatt som privatköpare.

Btw, det kan vara värt att känna sin handlare på pulsen lite grann, tillbehör för tillbehör eftersom de har olika stora marginaler på olika delar.

Men såg ni min uträkning på för kostnaden för D4 kontra T8 under 36 månader? - ja, den gäller väl mest för leasing, men om jag inte räknat helt galet, är T8:an ett klart gångbart alternativ.
av Holliver
#1248306
betterlead skrev:Hmm, tråden blir lite blandad till ämnena, men absolut intressant.

Jag har aldrig hört talas om 14% rabatt på ett totalt bilpris. Enstaka tillägg av utrustning, yes.
Sen har t ex Bilia högre listpriser än de som presenteras på Bygg din Volvo, så man får göra sin egen bedömning, vad man kan anse vara en hyfsat bra affär - alltså inte stirra sig blind på procentsatser.

I mitt fall är jag medlem i "Företagarna" och därmed får jag 10% rabatt på större delen av bilen. Sen kan man (eller jag) få lite extra-lullull om man är trogen återkommande kund, har alltid bra inbyten eller något i den stilen.

Man ska nog inte känna sig hemskt ledsen om man inte uppnår mer än 5-7% rabatt som privatköpare.

Btw, det kan vara värt att känna sin handlare på pulsen lite grann, tillbehör för tillbehör eftersom de har olika stora marginaler på olika delar.

Men såg ni min uträkning på för kostnaden för D4 kontra T8 under 36 månader? - ja, den gäller väl mest för leasing, men om jag inte räknat helt galet, är T8:an ett klart gångbart alternativ.
Ja det blev kanske lite ot... Som kort kommentar till de 14 % så var fördelningen 13,2 % på grundpris, 10 % på tillbehör, 0 % på paket och resten pga erbjudanden som kördes. Så rabattnivån kan väl sägas ha varit runt 13 % om man inte räknar in erbjudandena. Inte Bilia, handlare i söder.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Asp
#1248310
Det var ju jag som frågade om rabatter så jag har inget emot att det är lite OT.

På bilen jag kör nu så vrids ljusbilden när jag svänger men det verkar som att detta är lite mer avancerat?

Verkar vara svårt att få ned denna bil under 600...
Användarvisningsbild
av Snowie
#1248312
Körde en momentum pro + teknikpaket, gick in rätt mycket där.
(Elbaklucka, keyless, dynamisk led, läder..)

Ångrar lite att jag inte beställde 360kameran samt elstolar, men någon form sv budget måste man hålla.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Asp
#1248315
Vad är det för däck på vinterhjulen?

Och är det värt 3 loppor för iPhone integrering? Betyder den att man kan köra navigering via iPhone och kan strunta i navigatorn? Om man inte har det kan man inte ringa samtal ”via” bilen då?
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kör[…]

Säger det något särskilt att det k[…]

Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]