Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1246420
Det vore ju märkligt om bultdelningen ändras, det borde fortsatt vara 5/108.

Navhålet borde vara 63,3 eller 63,4.

Det som kanske skiljer är ET-måttet.

Men inte borde det landa kring 50?

Jag står inför samma fråga men håller tummarna för att vinterdäcken ska kunna sitta på den nya.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1246932
Jag frågade min säljare om detta och fälgarna till nuvarande V60 fungerar inte på den nya tyvärr. Dessutom sa han att 17 tum är minsta storleken och det är ju ett steg upp. Bromsarna ryms inte i 16 tummare om det nu stämmer.
#1247615
När man bygger i "Bygg din Volvo" finns inte 16" som alternativ längre, det fanns i början men togs bort vid någon uppdatering.

Men då ska det ju vara lugnt att behålla vinterdäcken.

Och framöver kanske få tag på ett par smalare däck med högre profil till nya bilen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1247630
joysam skrev: ons 02 maj 2018, 18:33 När man bygger i "Bygg din Volvo" finns inte 16" som alternativ längre, det fanns i början men togs bort vid någon uppdatering.

Men då ska det ju vara lugnt att behålla vinterdäcken.

Och framöver kanske få tag på ett par smalare däck med högre profil till nya bilen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
well.. jag antar att du kan behålla dom, det enda som är skillnaden är nog offset/ET på fälgarna.(osäker på vad dina fälgar på 16" är men om jag kollar på länken ovan så har dom 16" offset 37 med 205/60-16
#1247699
ET på gamla V60 är väl sisådär 50 mm på 17".

16" är rimligtvis lite smalare.

ET 37 mm kommer komma längre ut men jag tror inte att det kommer se hopplöst ut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]