Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fragge
#1245353
När den registreras skulle jag tro.
Användarvisningsbild
av betterlead
#1245355
Den dagen bilen tas i trafik för första gången. (Fr o m den dagen du betalar skatt för den.) Så inte den dagen den blir registrerad, vilket jag nu lärt mig inte är samma sak. Leveransdatum är inte giltigt, så för vissa kommer det att vara viktigt att hålla reda på när anmälan sker till Transportstyrelsen.

Så har jag lyckats tolka reglerna - hoppas det är korrekt.
Användarvisningsbild
av Snowie
#1245511
Någon som har koll på hur det är med klimatanläggning 4 zon? den går inte att lägga till som tillval när man bygger T8an på volvos hemsida.
På min beställning står det 2 zons.
av fragge
#1245512
Snowie skrev:Någon som har koll på hur det är med klimatanläggning 4 zon? den går inte att lägga till som tillval när man bygger T8an på volvos hemsida.
På min beställning står det 2 zons.
Går inte att få 4 zons på T8, batteriet är i vägen. Även förvaringsutrymmet under armstödet är mindre p.g.a. batteriet.
av Kingcool
#1245591
fragge skrev:
Snowie skrev:Någon som har koll på hur det är med klimatanläggning 4 zon? den går inte att lägga till som tillval när man bygger T8an på volvos hemsida.
På min beställning står det 2 zons.
Går inte att få 4 zons på T8, batteriet är i vägen. Även förvaringsutrymmet under armstödet är mindre p.g.a. batteriet.
Gäller det bara XC60n? Farsan har en XC90 T8-18 med 4-zons nämligen!
Användarvisningsbild
av X3JA
#1245592
Kingcool skrev:
fragge skrev:
Snowie skrev:Någon som har koll på hur det är med klimatanläggning 4 zon? den går inte att lägga till som tillval när man bygger T8an på volvos hemsida.
På min beställning står det 2 zons.
Går inte att få 4 zons på T8, batteriet är i vägen. Även förvaringsutrymmet under armstödet är mindre p.g.a. batteriet.
Gäller det bara XC60n? Farsan har en XC90 T8-18 med 4-zons nämligen!
Precis, XC90 kan ha den kombinationen. Inte XC60.

Detsamma gäller T8 med 220V-uttag i mittkonsollen eller kylt handskfack. Big nono!
Användarvisningsbild
av Snowie
#1245680
X3JA skrev:
Kingcool skrev:
fragge skrev: Går inte att få 4 zons på T8, batteriet är i vägen. Även förvaringsutrymmet under armstödet är mindre p.g.a. batteriet.
Gäller det bara XC60n? Farsan har en XC90 T8-18 med 4-zons nämligen!
Precis, XC90 kan ha den kombinationen. Inte XC60.

Detsamma gäller T8 med 220V-uttag i mittkonsollen eller kylt handskfack. Big nono!

Tråkigt att de tar bort sådana saker, man vill ju få det lilla extra när man köper top modellen :)

Dock borde ju Volvo släppa lite mer EL hybrider även med mina motor.
Får se hur långtid det tar innan de börjar trilla in modeller.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av fragge
#1245689
Snowie skrev: Dock borde ju Volvo släppa lite mer EL hybrider även med mina motor.
Får se hur långtid det tar innan de börjar trilla in modeller.
Det skall komma mindre hybridmotorer till V60 efter sommaren, om dessa kommer till XC60 återstår att se.
av Vroooom
#1250743
lny skrev: ons 18 apr 2018, 11:18
X3JA skrev: ons 18 apr 2018, 11:10
betterlead skrev: ons 18 apr 2018, 07:43 Det stämmer säkert. I artikeln jag länkar till står det lite mer om detta. (Dock står det något om att T8:an inte utrustas med partikelfilter, vilket vi kan misstänka inte gäller längre.)
http://teknikensvarld.se/volvo-nu-med-p ... kt-564431/
Oj, jag vet faktiskt inte om det gäller T8. Jag utgick från att så var fallet. Om man bygger en ny XC60 med T8 på Volvos hemsida så släpper den ut från 50 gram CO₂/km med A-klassade däck (18"?). Min MY18 släpper ut 49 gram CO₂/km.
Jag fick bekräftat av min säljare att det gäller T8.
390 HK mot tidigare 407 HK
50 gram CO₂/km mot tidigare 49 gram CO₂/km
5,5 sek 0-100 mot tidigare 5,3 sek
bensintanken är på 70L mot tidigare 50L.
Jag har också beställt en xc60 t8, som blir en MY19, tycker det är märkligt av Volvo att inte informera om dessa ändringarna.
Jag har ju själv specat bilen efter vad jag vill ha, sen görs justeringar på modellen utan mitt samtycke.
:mad: :devil: :-(
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1251225
Leveransen är oväsentlig.. Det är när bilfirman registrerar in bilen.

Vissa säljare gör det innan ett viss datum och innan leveransen sker, för att få del av eventuell bonus om man ligger på gränsen. Ring dit och säg att du vill ha bilen levererad och inregistrerad efter det datum du önskar. Då är du på säkra sidan.

Tror dock att de är väldigt försiktiga med detta i månadsskiftet juni juli. Men det skadar aldrig med hängslen och livrem.. Ring..

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]