Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
#1245085
Framför allt lite ändrade paketinnehåll. Vissa modeller får större tank per automatik - till vissa kan man beställ större. Högre priser... BW-anläggningen rejält dyrare. Harman Kardon Audio-val tillkommer för den som vill ha lite bättre än standardanläggningen men inte vill pröjsa 39 000 kr för ljuvligt ljud i bilen.
Möjlighet att välja de ventilerade komfortstolarna med massagefunktion till R-Designpaketet. Dock endast i Charcoal.

Det är vad jag i all hast kommer på just nu. Finns säkert mer.
Användarvisningsbild
av X3JA
#1245152
Samtliga bensinmotorer har väl partikelfilter i my19? Färre hk, mer co-utsläpp.
Användarvisningsbild
av betterlead
#1245155
Det stämmer säkert. I artikeln jag länkar till står det lite mer om detta. (Dock står det något om att T8:an inte utrustas med partikelfilter, vilket vi kan misstänka inte gäller längre.) (Alltså att den visst gör det och därför får 390 HK istället för tidigare 407.)
http://teknikensvarld.se/volvo-nu-med-p ... kt-564431/
Senast redigerad av 1 betterlead, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av X3JA
#1245185
betterlead skrev: ons 18 apr 2018, 07:43 Det stämmer säkert. I artikeln jag länkar till står det lite mer om detta. (Dock står det något om att T8:an inte utrustas med partikelfilter, vilket vi kan misstänka inte gäller längre.)
http://teknikensvarld.se/volvo-nu-med-p ... kt-564431/
Oj, jag vet faktiskt inte om det gäller T8. Jag utgick från att så var fallet. Om man bygger en ny XC60 med T8 på Volvos hemsida så släpper den ut från 50 gram CO₂/km med A-klassade däck (18"?). Min MY18 släpper ut 49 gram CO₂/km.
av lny
#1245186
X3JA skrev: ons 18 apr 2018, 11:10
betterlead skrev: ons 18 apr 2018, 07:43 Det stämmer säkert. I artikeln jag länkar till står det lite mer om detta. (Dock står det något om att T8:an inte utrustas med partikelfilter, vilket vi kan misstänka inte gäller längre.)
http://teknikensvarld.se/volvo-nu-med-p ... kt-564431/
Oj, jag vet faktiskt inte om det gäller T8. Jag utgick från att så var fallet. Om man bygger en ny XC60 med T8 på Volvos hemsida så släpper den ut från 50 gram CO₂/km med A-klassade däck (18"?). Min MY18 släpper ut 49 gram CO₂/km.
Jag fick bekräftat av min säljare att det gäller T8.
390 HK mot tidigare 407 HK
50 gram CO₂/km mot tidigare 49 gram CO₂/km
5,5 sek 0-100 mot tidigare 5,3 sek
bensintanken är på 70L mot tidigare 50L.
Användarvisningsbild
av betterlead
#1245196
Precis. Min kommentar gällde undantaget för T8:an som det skrevs om i artikeln. Det gäller inte.
T8:an kan vi konstatera, får även den partikelfiltret.
av CETT
#1245263
Försvinner miljöbilspremien helt, som var ca 20000kr på MY18, samt man får 17hk mindre så är ju MY19 ett mycket sämre köp än jag väntat mig. Man kan räkna med ca 1000kr/hk som man får betala för ökad effekt (jmf T5 -> T6 eller Polestar) och omvända förhållandet borde gälla. Runt 35-40 tkr blir det då. Tycker det är riktigt uselt skött av Volvo. Nästan så jag funderar på att riva kontraktet. :mad:
av fragge
#1245272
CETT skrev:Försvinner miljöbilspremien helt, som var ca 20000kr på MY18, samt man får 17hk mindre så är ju MY19 ett mycket sämre köp än jag väntat mig. Man kan räkna med ca 1000kr/hk som man får betala för ökad effekt (jmf T5 -> T6 eller Polestar) och omvända förhållandet borde gälla. Runt 35-40 tkr blir det då. Tycker det är riktigt uselt skött av Volvo. Nästan så jag funderar på att riva kontraktet. :mad:
Om du får den levererad efter 1/7 kommer du att få bonus istället. Summan beror på vilken fälgstorlek du valt.
Om du får din MY19 levererad innan 1/7 förlorar du supermiljöbilspremien om du har 19" eller större fälgar.
Användarvisningsbild
av janischka
#1245351
fragge skrev:
CETT skrev:Försvinner miljöbilspremien helt, som var ca 20000kr på MY18, samt man får 17hk mindre så är ju MY19 ett mycket sämre köp än jag väntat mig. Man kan räkna med ca 1000kr/hk som man får betala för ökad effekt (jmf T5 -> T6 eller Polestar) och omvända förhållandet borde gälla. Runt 35-40 tkr blir det då. Tycker det är riktigt uselt skött av Volvo. Nästan så jag funderar på att riva kontraktet. :mad:
Om du får den levererad efter 1/7 kommer du att få bonus istället. Summan beror på vilken fälgstorlek du valt.
Om du får din MY19 levererad innan 1/7 förlorar du supermiljöbilspremien om du har 19" eller större fälgar.
Vilket datum räknas som leveransdatum? Är det datumet när jag hämtar ut bilen som gäller? Någon som vet?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...