Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av adv1
#1245068
Hej!

Någon här som har sänkt eller funderar på att sänka sin XC60? Har googlat runt lite och Heico verkar vara det enda alternativet just nu?

Om någon har bilder på en sänkt XC60, förutom Heicos egna bilder då, så skulle jag gärna vilja se dessa :)
Användarvisningsbild
av betterlead
#1245241
Hej. Jag kommer inte med något svar på din fråga, men har med spänning väntat på ett själv och därmed kanske få reda på varför du vill "sänka" en SUV? Det är alltså bara för att stilla min oerhörda nyfikenhet.

Min tanke är att en SUV är ju en "höjd" bil som man vill ha dels för att det är gött att sitta högt med utsikt, ha ett bra och enkelt insteg (Gubbabil) och kanske, kanske en bil med hög markfrigång.
Varför ska man utgå ifrån en sådan modell och sedan sänka den?
Användarvisningsbild
av grillchips
#1245242
Bättre respons i styrning samt att det ser lite fläskigare ut? :D jag fantiserar fortfarande om en sänkt xc60 t6 r-design.

"då kan du ju köpa en v60 istället", nej det är inte samma sak. :)
Användarvisningsbild
av betterlead
#1245259
:-D 8-) - Jag misstänkte det - därför jag inte skrev: "Varför inte köpa en V60"?

Jag har ju beställt min vagn med luftfjädring och när en sådan "står och vilar" ser den mycket riktigt ganska "fläskig ut".
av adv1
#1245468
Precis som grillchips skriver så är det främst för att få ett "fläskigare" utseende. En sänkningssats ihop med spacers på 22" så tror jag att den kan se riktigt bra ut!

Det verkar dock inte som att någon här har gjort detta så jag får väl bli den första :) XC60 T6 R-design beställs förhoppningsvis i dagarna..

Det er nok litt subjektivt også. I min V60 e[…]

Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han[…]

Köpråd

Hade valt en diesel i din situation, det gjorde ja[…]

Löjliga priser XC70

Priset på XC70 har stora inslag av spekula[…]