Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1244136
Tänkte att jag skulle koppla min nyckel till en förarprofil, inte för att det behövs egentligen, men mest för att det verkar lite ball. Jag har ju gjort ett gäng inställningar nu, servo, broms, ECO, speglar, ljud osv. i profilen "GÄST". Frågan då, kan jag "kopiera" dessa inställningarna till en personlig profil, eller rentav spara min nuvarande "GÄST" till en personlig? Eller måste jag gå in i en ny "Profil 1" och göra om hela rasket igen?
#1244207
Jag har ingen kunskap om hur man ställer in och sparar sakerna, men är nyfiken inför bekantskapen med ny XC60 i slutet av maj.
Menar du att man måste spara varje enskild grej för sig? Kan man inte bara spara alla aktuella inställningar på en gång i en profil?

Edit.

Kollade manualen som hastigast och vissa inställningar du nämner är sk "Globala inställningar", och går inte att spara olika i skilda profiler.

Några av grejerna kan du väl spara i Individuell "Drive Mode", eller? Det blir då en slags profil du snabbt kan plocka fram. (Jag gissar lite...)
#1244210
Nja, jag har ju gjort vissa inställningar allt eftersom, som typ bromsbeteende, servo osv. Dessa behöver jag ju inte in och mecka med, oavsett vem som kör bilen eftersom det bara finns en profil som heter Gäst nu. Men min tanke var att göra en ny profil, kopplad till min nyckel, och ha alla dessa inställningar exakt som de är nu, fast i en annan profil. Alltså duplicera denna, koppla den till min nyckel och döpa den till nåt fyndigt. Men, som jag fattar det från manualen får jag gå in i en ny profil och mecka in "allt", koppla den med nyckeln och döpa den. Hårt liv. :)
#1245182
Bilen har nu två gånger med ett par månader emellan ändrat profilen till gäst då den stått ett par dagar . Ingen annan använder bilen och jag har min profil kopplat till båda nycklarna.
#1245184
Finns nånstans en lista över inställningar som kopplas till ens egen profil?

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]