Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krille123
#1243969
Hej!
Efter en dyr inköp av bil så försöker jag snåla lite... men vill ändå kolla med er andra så att jag inte dumsnålar.

Kort och enkelt, vad använder ni för bagagerumsmatta till er xc60?
Jag missade att välja till detta i samband med bilköpet så får nu köpa den separat.

Orginalet kostar 1200kr.
Finns en på biltema för 299kr som man klipper till själv...

Finns det någon fördel att köra på originalet förutom att det ser lite snyggare ut med Volvo loggan..
Har ni några tips på andra billiga mattor som är färdigskurna så får ni gärna säga till.
Användarvisningsbild
av Derank
#1243985
snåla inte, jag kör med orginal texstil, plastmattan är helt värdelös, allt bara far omkring-
av volvoc70cab
#1243994
Köpte Biltemas version som man får klippa till. Mycket nöjd med den! Egenskap är att "grejerna" ligger på plats och far inte omkring. Har den räfflade sidan uppåt.
av Krille123
#1244025
Tack för svaren! Fördelen med den plast är väl att vätska och sånt inte absorberar... men jag får fundera lite i helgen.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1244033
Krille123 skrev: fre 13 apr 2018, 13:36 Tack för svaren! Fördelen med den plast är väl att vätska och sånt inte absorberar... men jag får fundera lite i helgen.
Den jag har är textil på ena sidan och en plastbeläggning på andra sidan.
Fraktas något som är smutsigt och blött vänder jag helt enkelt på mattan och får plastsidan uppåt.
Nackdelen, om det är något som är riktigt blött, är att det kan rinna utanför eftersom den saknar högre kanter. Dock har jag aldrig något sådant inne i bilen utan kör det på en kärra bakom.
av fragge
#1244042
Säljarna slänger alltid in bagagerumsmatta och golvmattor i gummi gratis om man säger åt dem.
Användarvisningsbild
av Derank
#1244045
gummimattor fram och bak ingår när du köper bilen, det gör det alltid, man levererar inte en bil utan gummimattor. bagagerumsmattan får mn tigga om el köpa
av PowerPulse
#1244086
Är det någon som har artikelnumret på extra mattan i textil för bagageutrymmet? Charcoal.

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]