Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Snowie
#1243924
Stolarna är bland det viktigaste när jag beställde så tänkte skapa en lite tråd med de olika stolarna som finns att välja på i XC60.


Bild


Bild
Användarvisningsbild
av betterlead
#1243961
Bra trådidé, men tänkte du inte skriva något i den? ;)

Kort kan jag nämna att jag faktiskt i sista stund valde bort R-Design-stolen. När man väl sitter i den, känns allt bekvämt och så, men de där höftstödsförlängarna gillade jag inte på den stolen. Dels fick jag känslan av att behöva "kliva" över de uppvikta vingarna och dels kändes de smäckiga på något vis. Lösa och rangliga.

Först valde jag dessa stolar i nubuckutförandet eftersom jag inte gillar att sitta på iskallt resp hett svart och lite styvt skinn. När jag så småningom fick höra att jag definitivt skulle få en MY19 levererad, ändrades förutsättningarna lite. För MY19 ingår komfortstolarna i Lounge Pro-paketet så jag ändrade genast till dessa. Perforerat nappaläder är något helt annat. Dels mjukare och så får man ventilation och massage.

Så ja, talar vi om det viktiga ämnet "Sittkomfort" - ja då är det kanske värt att satsa på en extra bra stol. Inte för att några av Volvos stolar är dåliga...

Nå, vilken stol valde du själv,,, och varför?
Användarvisningsbild
av Snowie
#1243968
Heheh jo då hade tänkt skriva i den men meckade för mycket med att få bilderna uppladdade.

Själv valde jag Komfortstolarna, läder (RA00), dynförlängning samt svankstöd.
Tog det emot lite förmycket i plånboken för att få de elmanövrerade med minne.
Tyvärr är volvos nya tygsäten extremt fula, de borde ta sig en titt på audi / BMW.

BMW520 med sportstolar
Bild

Sportstolarna med nubuck hade jag gärna tagit.
Hade de i min v40 även om de inte var samma som en XC60, men upplevde aldrig några värme eller köld problem med dem.
Dock uplevde jag dem som väldigt hårda, behövs säkert lite insittning i de ;)

Det är inte helt omöjligt att man uppgraderar beställningen till att inkludera sportstolarna i läder för 4000kr mer..
av volvoc70cab
#1243995
Har läderklädsel i våra bilar. I C70 är det praktiskt då vi använder bilen endast när taket är nere (soliga dagar samt det är lätt att rengöra dem ) emedan i Xc60:an är det inte så skönt. Vi har löst detta genom att vi sitter där på ett par tunna trädgårds dyner. Annars blir säten lite väl varma för att det ska vara behagligt

Det är inte ett kass hjullager? Da pleier […]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-) Du hinner väl änd[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag &au[…]

Bakfjädrar.

Jag har bytt bakfjädrar på min XC70 med[…]