Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mf135
#1322536
Numera finns felet i databasen så karta och verklighet stämmer äntligen. Lösning kommer 2020. På min fråga om jag kommer att få veta när lösningen är framme blev svaret att det får du kolla själv !!! Jag ska alltså ringa med jämn mellanrum för att få felet åtgärdat. Det är service ala Volvo. Först har jag lagt mycket tid på att övertyga dom om att felet finns och nu ska jag hjälpa dom genom att själv ta reda på när jag kan få det fixat. Finns det fungerande Volvoservice någonstans i landet?
Användarvisningsbild
av hållundan
#1348776
Längesen jag var med i denna tråd, men mitt avgassystemsoljud är fortfarande gällande. Dock mycket mindre än tidigare. Har väl blivit "inkört", eller att det sitter så mycket smuts på som dämpar resonanser eller nåt.

Dörrpanelerna fortfarande ett aber och bromsreläoljudet har jag vant mig vid att inte flippa på varje gång. Hurra.

Har nu dessutom fått kraftigt begränsad effekt i audiosystemet (inget liv alls i mellanregister VF), så det gör ju gott för att inte skramla och vibrera, men det är ju tråkigt att det inte går att lyssna på musik eller prata i telefon. Garantibesök bokat (igen) 25/11.
av Arne2018
#1388090
Väcker den här tråden till liv, har en V90 från 2017 med exakt samma "missljud" vid användning av ACC och inbromsning. Känns som det är just bromsandet som orsakat ljudet

Ringde bilia i Lund och pratades med en service teknikerna, han hade aldrig hört talas om detta, såklart. Får isåfall lämna in på felsökning som kostar 2500 kr.

Är det någon som fått ljudet åtgärdat och isåfall vad byttes ut etc, garanti?

Tacksam för hjälp
Användarvisningsbild
av hållundan
#1423418
Nu har jag kört min nya XC60 MY21 i inte ens en vecka, och GIVETVIS har jag samma, eller åtminstone liknande skrammel/oljud i högtalargrill/dörrpanel/inneröppnare, vänster fram. Denna är en R-Design med HK/HP pro, så annan dörrpanel. Men ändå samma jävla elände till oljud. Det är för dåligt.

Som strössel på laxen har jag ett sanslöst gnek från panoramagardinen också. Låter som det kommer från själva railen I framkant. Låter mest när gardinen är fullt öppen, behövs ingen jätterough road, utan motorvägscruise räcker gott och väl för ett vilja ringa Janne Josefsson och flippa på dessa grejer på en 700kkr-bil.

DET ÄR FÖR DÅLIGT!
av Capitano4
#1440180
Fliker in här. Tog ut min bil idag, XC60 vanlig med harman kardon. Har skrammel på båda dörrhögtalarna på framdörrarna, men mest hörs det från högerdörren. Hur fasiken fixas detta? Kommer nämna det vid nästa service så klart.

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]