Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mac123
#1243461
Hej!

Behöver ett baksätesskydd till min XC60 som snart levereras. Har använt och använder Volvos egna i nuvarande bil och jag tycker det funkar smidigt och är bra. Dock så verkar dessa inte finnas till de nya modellerna S/V90 och XC60.

Jag tänker på ett sådant här: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 99389/2018

Baksätet i V70/XC70 verkar ha snarlika mått som baksätet i nya XC60. Någon som vet eller har testat om dessa baksätesskydd passar/funkar i nya XC60?
Användarvisningsbild
av hållundan
#1243471
Kör en snikvariant med Biltemas skydd (#39812) under båda bilstolarna bak (en framåtvänd Britax/Volvo Multitech II och en likadan bakåtvänd). Inte supersnyggt ej heller 100% skydd. Sparkskyddet (på förarsätets baksida) till framåtvända kör jag Volvo original.

Följer tråden med intresse om det finns/kommer ett heltäckande skydd för hela baksätet XC60, eller om det som länkas ovan lirar.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1243498
Om man är ute efter funktion (som jag var) före design så finns det ett baksätesskydd på Jula för 99kr, täcker hela baksätets rygg- och sittdyna. Hakas fast över nackskydden.
https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... dd-606027/

Dock hittade jag inga hål för bältena på mitt skydd men för 99kr så klipper jag glatt. Detta skydd åkte in illa kvickt efter att yngsta dottern tyckte det var en bra idé att kräkas i bilen, 1 vecka efter leverans. :lol:
Så fort jag kan känna mig säker på att det inte var åksjuka (förhoppningsvis bara en dålig dag) så åker skyddet bort och dessa singelsätes-skydd åker på plats igen.
av mac123
#1243730
Tack för tipsen! Dock undrar jag (fortfarande) om det är någon som testat Volvos egna baksätesskydd till V70/XC70 passar/funkar i nya XC60?! Måtten på baksätena verkar ungefär samma när man tittar på bilarnas specar...

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]