Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krille123
#1243355
Hämtade idag ut min efterlängtade XC60 hos Bilia =)

Jag får dock inte igång internet på bilen, varken genom det SIM-kort som följde med från telenor, internetdelning genom telefonen eller internet genom blutetooth från telefonen... får en sådan kryssruta vid globen och spotify samt andra tjänster klagar på att det inte finns någon anslutning.

Säljaren som gick igenom bilen sa att det kan ta sin tid... men jag har kört hem bilen, parkerat den och suttit i bilen för att få igång den i ca 30min men det lirar inte.

Från början så fick jag ingen signal alls från telenor simkortet, skrev in APN manuellt.. och då fick jag täckning men inget internet :(

Är det någon annan som upplevt samma? Jag hoppas verkligen inte att jag behöver lämna in bilen för defekt mjukvara/modem :( Har väntat tillräckligt för att få hem den.
Användarvisningsbild
av andreas 80
#1243361
Någonstans under inställningar så finns det ett val som heter ”intigritetsinställningar” eller liknande där man måste godkänna en massa saker för att onlinetjänsterna ska fungera.

Testa och se om du hittar något där.
av Krille123
#1243363
Säljaren sa något om att man behövde tillåta ”datadelning -delning av din användardata till tjänster och appar” jag hade det aktiverat men det fungerade inte. Nu har kag aktiverat och tillåtit allt i den menyn men funkar fortfarande inte :/
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1243367
Kan upplysa dig om att jag tror felet ligger hos Volvos servrar snarare än dina inställningar då jag hade samma fel nu på kvällen, inga appar fungerar alternativt uppkoppling till internet trots full mottagning på SIM så som sagt, tillfällig störning är min vildaste gissning :)
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1243453
Krille123 skrev:Den kom igång nu imorse :) Måste ha varit en driftstörning som du sa "volvordesign89".
Tänkte precis skriva samma sak, fungerade för mig med nu på morgonen :)
Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]

Köpråd V60 etanol

Jag funderar på att köpa en V60 som g&a[…]

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]