Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GreenTurtle
#1241644
Ute efter bättre stänkskydd till XC60 -18. På Volvo Tillbehör hittar jag dessa, https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic = 570 kr/par

Lite svårt att se hur de ser ut på bilen i "verkligheten". Någon som har dessa och vill lägga upp bilder?

Är det stor skillnad på dessa extra stänkskydd än de som sitter på som standard? Upplever framförallt att det skvätter upp väldigt mycket från framhjulen på framdörr/backspegel.
Användarvisningsbild
av betterlead
#1241655
De stänkskydden du länkar till, har jag beställt som extra tillbehör till min T8. (Monteras vid leverans.)
Finns det öht några som standard? Möjligen (men tveksam) ett par framför bakre hjulen, men inga alls bakom hjulen.
Såg de jag beställt i bilhallen, monterade på en leveransklar XC60 och det såg finfint ut.
av Kingcool
#1241669
betterlead skrev:De stänkskydden du länkar till, har jag beställt som extra tillbehör till min T8. (Monteras vid leverans.)
Finns det öht några som standard? Möjligen (men tveksam) ett par framför bakre hjulen, men inga alls bakom hjulen.
Såg de jag beställt i bilhallen, monterade på en leveransklar XC60 och det såg finfint ut.
Jag beställde en R-design utan stänkskydd, men funderade på att ta det som extraval. När bilen sen levererades så satt det stänkskydd bakom framdäcken! Kanon :)
av fragge
#1241670
De går ju att välja till stänkskydd i konfiguratorn och då ser man ju hur det ser ut i "verkligheten".
av Manhood
#1241687
Jag såg en vit XC60 med vita sådana stänkskydd. Såg förfärligt ut. Synd för det hade verkligen behövts men jag hade aldrig någonsin satt sådana på min bil.
av titanum
#1241692
Har främre på min och det ser okay ut, stoppar en hel del stänk. Däremot ser de bakre förskräckliga ut tycker jag, inga planer på att montera sådana.
Användarvisningsbild
av LaserJet
#1241708
Har satt fram på min T8, blev perfekt och förstör inte looken
Sitter som en smäck

De bakre är däremot en annan historia, jag tänker på en gammal Rally Amazon...
Men visst tusan är det praktiskt och sparar mycket huvudbry, med stänkskydd även bak.
Jag kunde bara inte förmå mig att ta även dessa.

Kör så det ryker!
:mrgreen:
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
#1241714
Kingcool skrev:
betterlead skrev:De stänkskydden du länkar till, har jag beställt som extra tillbehör till min T8. (Monteras vid leverans.)
Finns det öht några som standard? Möjligen (men tveksam) ett par framför bakre hjulen, men inga alls bakom hjulen.
Såg de jag beställt i bilhallen, monterade på en leveransklar XC60 och det såg finfint ut.
Jag beställde en R-design utan stänkskydd, men funderade på att ta det som extraval. När bilen sen levererades så satt det stänkskydd bakom framdäcken! Kanon :)
Misstänker att det är samma hos mig då. Beställde inga extra stänkskydd men dessa sitter på fram (dock inga bak).
Tänkte om det fanns några mer "effektiva" då dessa är relativt värdelösa :wink: ?
Bilagor
Snap1.png
Snap1.png (316.84 KiB) Visad 2614 gånger
Senast redigerad av 2 GreenTurtle, redigerad totalt 0 gång.
Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]

Vilken motor är det frågan om, bensin e[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Står på oken, men då får d[…]