Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
#1241715
Men det där är inte samma som GreenTurtle länkar till. Det här är ju något hemskt utanpåliggande - stora blöjor! :shock: (Gäller alltså det som fjohan82 länkar till.)
Senast redigerad av 1 betterlead, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
#1241716
fjohan82 skrev:Denna har stänkskydd, vilka jag antar är Volvo original...
Bak, ja det var rejäla lappar! :roll:

https://www.volvocarsmallofgeorgia.com/ ... 818b0.htm#
Bilagan d859681b8b929f545528234a280e3da8x.jpg finns inte längre
Ja, usch!! Påminner om Lancia Delta Integrale en hel del med de lapparna :roll:
De kommer det inte att bli ;)
Bilagor
Delta-Integrale-3.jpg
Delta-Integrale-3.jpg (82.54 KiB) Visad 784 gånger
av Kingcool
#1241733
GreenTurtle skrev:
Kingcool skrev:
betterlead skrev:De stänkskydden du länkar till, har jag beställt som extra tillbehör till min T8. (Monteras vid leverans.)
Finns det öht några som standard? Möjligen (men tveksam) ett par framför bakre hjulen, men inga alls bakom hjulen.
Såg de jag beställt i bilhallen, monterade på en leveransklar XC60 och det såg finfint ut.
Jag beställde en R-design utan stänkskydd, men funderade på att ta det som extraval. När bilen sen levererades så satt det stänkskydd bakom framdäcken! Kanon :)
Misstänker att det är samma hos mig då. Beställde inga extra stänkskydd men dessa sitter på fram (dock inga bak).
Tänkte om det fanns några mer "effektiva" då dessa är relativt värdelösa Bild?
Yes precis samma på min!
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1241738
fjohan82 skrev:Denna har stänkskydd, vilka jag antar är Volvo original...
Bak, ja det var rejäla lappar! :roll:

https://www.volvocarsmallofgeorgia.com/ ... 818b0.htm#
d859681b8b929f545528234a280e3da8x.jpg
Haha det där ser ju bara för j*vligt ut :D :D
Användarvisningsbild
av X3JA
#1241812
Bild
Bild

Jag har både fram & bak på min. Det verkar som att Volvo valt att trycka dit samma främre även på bilar som inte det beställts till. Oavsett så tycker jag att främre är för fjuttig och gör ett dåligt jobb. massa stänk på karossen även i lätt körning.
av PowerPulse
#1243324
Är det någon som kan bekräfta ifall stänkskydd fram numera blivit standard?
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1243364
PowerPulse skrev:Är det någon som kan bekräfta ifall stänkskydd fram numera blivit standard?
Beställde inte stänkskydd men har ändå ett fram, beställde 21" om det har något med saken att göra.
Användarvisningsbild
av hållundan
#1243472
PowerPulse skrev:Är det någon som kan bekräfta ifall stänkskydd fram numera blivit standard?
Jag valde inte aktivt stänkskydd (på någon position) och har dessa fram, likadana som X3JA länkar ovan i tråden. Bilen byggdes i början av januari, MY18.
av Tiimpan
#1283397
Kan tillägga att enligt min säljare är det numera standard fram. Trots att man kan beställa fram som tillval. Mycket märkligt. :x :-D
av UnleashFusion
#1283405
Tiimpan skrev: ons 28 nov 2018, 18:41 Kan tillägga att enligt min säljare är det numera standard fram. Trots att man kan beställa fram som tillval. Mycket märkligt. :x :-D
skönt att volvo gör det standard fram åtminstone, slipper man punga ut dryga 900-1000kr för en stänkskydd fram.. som man nu kan lägga på annat samt stänkskydd bak(som ligger på 1250kr, sjukaste priserna för en plast och några skruvar..)
C003107 -Hjulhastighetsgivare

V60 - 13 Bilen varnar för abs. C003107 -Hjul[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Värt att ha med sig är att tiden då[…]

Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]

Att det finns lite olja rester i slangar är n[…]