- ons 21 mar 2018, 20:02
#1240274
Om bilen känner av 50 skylten så kan man inte gasa på mer än 50.
Sedan när 80 skylten kommer kan man gasa upp till max 80 o.s.v.
Men jag får en osäkerhetskänsla när bilens kraft blir strypt så.
Det beror kanske på att man inte är van att använda den funktionen
Tänk om man helt plötsligt behöver gasa på i en viss nödsituation?
Jag vet att man kan komma runt situationen genom att gasa på fullgas någon sekund men ändå.
Jag är lite bekväm av mig så jag väljer adaptiv cruise och pilotassist före limitern. :)
Magnus-B skrev:Tycker att "Automatic Speed limiter" skulle va kanon när det växlar mellan typ 30,40,50 i tätbebyggt område.Det fungerar precis så.
Jag har den tidigare versionen som man själv ställer på tex 30 så kan man inte köra fortare om man inte trycker hårt på fartreglaget.
Om bilen känner av 50 skylten så kan man inte gasa på mer än 50.
Sedan när 80 skylten kommer kan man gasa upp till max 80 o.s.v.
Men jag får en osäkerhetskänsla när bilens kraft blir strypt så.
Det beror kanske på att man inte är van att använda den funktionen
Tänk om man helt plötsligt behöver gasa på i en viss nödsituation?
Jag vet att man kan komma runt situationen genom att gasa på fullgas någon sekund men ändå.
Jag är lite bekväm av mig så jag väljer adaptiv cruise och pilotassist före limitern. :)
XC60 D5 Polestar Engineered AWD AUT Inscription -2018
V40CC D4 Polestar Engineered AUT Summum -2016
V40CC D4 Polestar Engineered AUT Summum -2016