Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1247701
Wirke skrev:Ska displaygrafiken automatisk ändras till Performance när man väljer körläge Dynamic?

Jag måste tydligen gå in i inställningarna i centerdisplayen för att få Performancegrafik, även när jag valt det i körläge Individual. Annars verkar det som om den enda synliga förändringen blir att det just står Dynamic/Individual i varvräknaren.
Har samma fel på min, verkar vara nån bugg, väljer jag i inställningar för individuella valet perfomance tema för displayen och väljer sedan individuella läget så händer inget, fortfarande chrome temat jag har som standard
#1261983
Lite info för D5 intresserade. :-)
Jag har provat och jämfört köra i läge Comfort vs Dynamic på D5:an drygt över 200mil på Autobahn.
Jag kan ju nu säga att det är jättestor skillnad på lägena.
Kör man Dynamic så kommer Powerpulse effekten direkt.
Responsen på gasen och vridmomentet är utan fördröjning(minimal) och fungerar lika bra från 80km/h och uppåt eller från 160km/h och uppåt.
Bra vridmoment fortfarande vid 190-200km/h
Kan inte höra att jag kör Diesel inne i bilen.
Förbrukningen verkar bara obetydligt högre än i Comfortläget vid lite hårdare körning.
Kör man Comfortläget så blir gasresponsen lite fördröjning på och bilen trycker inte på så effektivt.
Så Comfortläget är om man vill köra lite lugnare och spara bränsle.
Dynamic läget är riktigt bra faktiskt om man vill köra riktigt aktivt.
Förbrukning från 0,7-1,09l/mil :-)
Men det är kanske inte direkt relevant jämförelse för oss egentligen eftersom vi inte har samma väghastigheter som i Tyskland.
Men i alla fall information till den som kanske är sugen på en D5 diesel.
#1262256
mackann skrev:
Wirke skrev:Ska displaygrafiken automatisk ändras till Performance när man väljer körläge Dynamic?

Jag måste tydligen gå in i inställningarna i centerdisplayen för att få Performancegrafik, även när jag valt det i körläge Individual. Annars verkar det som om den enda synliga förändringen blir att det just står Dynamic/Individual i varvräknaren.
Har samma fel på min, verkar vara nån bugg, väljer jag i inställningar för individuella valet perfomance tema för displayen och väljer sedan individuella läget så händer inget, fortfarande chrome temat jag har som standard
Samma här, performance läge kommer inte automatiskt. I individual kan den byta mellan vanligt och Eco, men ej performance.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]