Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Torslanda
#1336492
Kände samma, måttligt road av att köpa originalhjul för dom pengarna. Hört gott om däck365, tänkte testa dom.

Hämtade f.ö ut min v60cc i fredags. Vilken bil! Går naturligtvis inte att ge någon vidare objektiv bedömning efter 25 mil, men oj vad fin den är. Och vilken skillnad mot min gamla xc60 från -16 :-)
Användarvisningsbild
av metal
#1336621
Robertnr skrev:Har just varit hos ÅF och det mest perversa är att andra bilar i hallen ser likadana ut :-( Säljaren garanterade att min bil inte blivit omlackad på firman utan ser ut som när den kom från Torslanda. Har väldigt små förhoppningar om att det blir åtgärdat. Det är nog bara att acceptera att det inte är premiumbilar trots priset. Eller om det är färgen Birch Light som lider av det, har ingen aning. Någon annan som granskat detaljer vid bakre stötfångaren och lider av samma problem? Kommer dock ligga på om den gula lilla fläcken.
Hej Robert

Hur gick det för dig med stötfångaren och de gula fläckarna?
Jag har själv en likadan stötfångare som du med gula fläckar. Jag har märkt att det kommer nya fläckar på ungefär samma ställe efter exempelvis regn, och när det torkar så lämnar det kvar gula fläckar.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

av yknot
#1336668
metal skrev: tis 10 sep 2019, 18:21
Robertnr skrev:Har just varit hos ÅF och det mest perversa är att andra bilar i hallen ser likadana ut :-( Säljaren garanterade att min bil inte blivit omlackad på firman utan ser ut som när den kom från Torslanda. Har väldigt små förhoppningar om att det blir åtgärdat. Det är nog bara att acceptera att det inte är premiumbilar trots priset. Eller om det är färgen Birch Light som lider av det, har ingen aning. Någon annan som granskat detaljer vid bakre stötfångaren och lider av samma problem? Kommer dock ligga på om den gula lilla fläcken.
Hej Robert

Hur gick det för dig med stötfångaren och de gula fläckarna?
Jag har själv en likadan stötfångare som du med gula fläckar. Jag har märkt att det kommer nya fläckar på ungefär samma ställe efter exempelvis regn, och när det torkar så lämnar det kvar gula fläckar.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Hej!

Jag har också sett fläckarna på min vita V60. Dock bygg i Gent. Jag var inne hos rekondaren hos ÅF och han använde en rub tills det försvann. Jag trode det var något som legat till sej när jag varit parkerad men nu såg jag ett par nya fläckar på kofångaren bak. Ska åka in och fråga hur man kan gå till väga.
Användarvisningsbild
av metal
#1336689
yknot skrev:
metal skrev: tis 10 sep 2019, 18:21
Robertnr skrev:Har just varit hos ÅF och det mest perversa är att andra bilar i hallen ser likadana ut :-( Säljaren garanterade att min bil inte blivit omlackad på firman utan ser ut som när den kom från Torslanda. Har väldigt små förhoppningar om att det blir åtgärdat. Det är nog bara att acceptera att det inte är premiumbilar trots priset. Eller om det är färgen Birch Light som lider av det, har ingen aning. Någon annan som granskat detaljer vid bakre stötfångaren och lider av samma problem? Kommer dock ligga på om den gula lilla fläcken.
Hej Robert

Hur gick det för dig med stötfångaren och de gula fläckarna?
Jag har själv en likadan stötfångare som du med gula fläckar. Jag har märkt att det kommer nya fläckar på ungefär samma ställe efter exempelvis regn, och när det torkar så lämnar det kvar gula fläckar.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Hej!

Jag har också sett fläckarna på min vita V60. Dock bygg i Gent. Jag var inne hos rekondaren hos ÅF och han använde en rub tills det försvann. Jag trode det var något som legat till sej när jag varit parkerad men nu såg jag ett par nya fläckar på kofångaren bak. Ska åka in och fråga hur man kan gå till väga.
Intressant (om än tråkigt om du råkat ut för samma problem)...

Min är byggd i mars 2019 i Torslanda. Bright Silver metallic lack. Jag ska försöka lägga in några bilder på min imorgon, har du några bilder på din yknot?



Skickat från min SGP712 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av epostaren
#1336760
Systemet för däcktrycksövervakning mäter skillnader i rotationshastighet mellan de olika hjulen genom ABS-systemet för att kunna avgöra om de har korrekt däcktryck. Om däcktrycket är för lågt, förändras däckets diameter och följaktligen dess rotationshastighet. Genom att jämföra däcken med varandra kan systemet avgöra om ett eller fler däck har för lågt tryck, så inga speciella ventiler behövs enligt min säljare.
  • 1
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 313
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]