Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1419635
Lövet skrev: ons 23 dec 2020, 00:57
fjohan82 skrev:Om det räcker med att ställa av den 1h innan ägarbytet, eller 1 dygn, ska jag låta vara osagt.
Du kan göra det 1 minut innan om du gör det via appen
Så pass, bra att veta.. Tack!
Användarvisningsbild
av Robbi
#1419642
Lövet skrev:
fjohan82 skrev:Om det räcker med att ställa av den 1h innan ägarbytet, eller 1 dygn, ska jag låta vara osagt.
Du kan göra det 1 minut innan om du gör det via appen
Men är det okay att komma för att byta in bilen och har ställt av den? Hur reagerar bilfirmor på det?
Användarvisningsbild
av js1
#1419643
Jag betalade skatten för mitt inbyte 30/4 i år. Bytte in bilen den 7/5 då den avregistrerades av bilfirman (Bilia). Jag fick tillbaks skatten för hela året minus 1 vecka.
av Lövet
#1419683
Robbi skrev:
Lövet skrev:
fjohan82 skrev:Om det räcker med att ställa av den 1h innan ägarbytet, eller 1 dygn, ska jag låta vara osagt.
Du kan göra det 1 minut innan om du gör det via appen
Men är det okay att komma för att byta in bilen och har ställt av den? Hur reagerar bilfirmor på det?
"Jag har inga som helst planer att skänka bort skatten till er" har funkat hittils ;-)
av iPerre
#1419706
Tror det bara fungerar på privatbilar att ställa den, går i alla fall inte att göra ägarbyten på nätet på en tjänstebil.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1419723
iPerre skrev:Tror det bara fungerar på privatbilar att ställa den, går i alla fall inte att göra ägarbyten på nätet på en tjänstebil.
Här gällde det bara att ställa av bilen. INGET ägarbyte. Det gör bilfirma sedan.
av boeder
#1420438
leiwi skrev: tis 22 dec 2020, 17:09
Bempo skrev:Eftersom bilhandlare alltid? ställer av inbytesbilar så är överskjutande skatt nåt de betalar tillbaka till säljaren. Nåt annat har jag aldrig varit med om
Skulle tro att du är unik i detta avseende, att få tillbaka skatten på inbytesbilen :-)
Det är väl bara ställa av bilen på utsidan Bihandlaren innan man går in, tar ju 1sek i appen. Sen kan de göra ägarbytet och eventuellt överskjutande går till dig som "tidigare" ägare!!
Användarvisningsbild
av leiwi
#1420446
Läs det finstilta i kontraktet
Dom flesta kontrakt innehåller
"Köparen ska betala fordonsskatt, trängselskatt, försäkringar och andra avgifter fram till dess att inbytesbilen har överlämnats till säljföretaget. Säljföretaget har rätt till återstående skatt om inte något annat har avtalats."

Det innebär ju att överlämnandet av bilen inte sker förrän säljaren ställer av den
Användarvisningsbild
av Slasse
#1423212
Lämnade in min gamla V70 igår och hämtar ut min nya på torsdag... som jag har längtat! Dock så börjar jag med lackbehandling hos Ditec samma dag men efter det så är det en lång roadtrip till djupaste småländska skogarna som står på tapeten i helgen! MYSIGT!
  • 1
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 313

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]