Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
#1317417
Jansson44 skrev:Hmm! Nu blev jag också sugen på att plocka bort den, hoppas det inte påverkar leveransdatumet. Får ringa säljaren imorgon och höra. Är ju ändå en ganska saftig utgift.
Skulle tro att det påverkar leveranstiden positivt eftersom det är återförsäljaren som monterar dragkrok ,stänkskydd mm.mm
av johbj
#1317438
Jag har krok och skulle aldrig välja bort det av flera anledningar, bl a så är det jäkligt nice att ha och inte behöver bry sig om att låna bil när man behöver köra med släp eller husvagn, det är suveränt fäste att fästa lina/tamp i om man vill eller behöver dra/dra upp/släpa något (typ någon som kört fast eller i diket eller någon tung buske 😁) och till sist så är den ju infälld under bilen så den syns ju inte och sabbar inget utseende enligt mig.
av kantarell
#1317445
leiwi skrev: mån 20 maj 2019, 07:51
Jansson44 skrev:Hmm! Nu blev jag också sugen på att plocka bort den, hoppas det inte påverkar leveransdatumet. Får ringa säljaren imorgon och höra. Är ju ändå en ganska saftig utgift.
Skulle tro att det påverkar leveranstiden positivt eftersom det är återförsäljaren som monterar dragkrok ,stänkskydd mm.mm
Så är det inte riktigt idag. ÅF väljer om drag mm ska monteras i fabriken eller av ÅF själv. Min XC60 kom till ÅF med kroken redan monterad.
av Ricky84
#1317545
Har väntat på T4, men nu är den beställd! Mitt första nybilsköp.
Ice White Solid, Momentum Adv Edition, Klimatpaket, Lastpaket, Läderpaket, Teknikpaket, Borttag av motoremblem bak, Innertak Svart, Sportratt, Tonade rutor, 18" 5-open spoke black diamond cut.

Tänkte eventuellt lägga till "läder sport"- säten, men har inte bestämt mig ännu. Någon som kan ge någon feedback på sport kontra komfort? Åker inga längre sträckor.
av UnleashFusion
#1317547
Ricky84 skrev: mån 20 maj 2019, 21:42 Har väntat på T4, men nu är den beställd! Mitt första nybilsköp.
Ice White Solid, Momentum Adv Edition, Klimatpaket, Lastpaket, Läderpaket, Teknikpaket, Borttag av motoremblem bak, Innertak Svart, Sportratt, Tonade rutor, 18" 5-open spoke black diamond cut.

Tänkte eventuellt lägga till "läder sport"- säten, men har inte bestämt mig ännu. Någon som kan ge någon feedback på sport kontra komfort? Åker inga längre sträckor.
Om jag vore du skulle jag definitivt gå in på en ÅF och provsitta på en med läder samt en med sport-stolarna. Det skiljer beroende på hur du personligen tycker är skönast.
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1317581
DavidBlomqvist skrev: tor 16 maj 2019, 15:13 Beställt en V60 T6 TE Momentum advanced, lade till Nav pro, lastpaket, dragkrok och backkamera. City weave klädsel med. Det ska bli spännande men lev blir om ca ett år hahaha. Kör passat GTE idag och det känns som att det kommer bli ett lyft på premiumstegen där :)
Fick tjata till mig en litet övertramp på vår bilpolicy då vi hade bara 10 basbelopp ;-D
Hej,
Vad gick det på det hela paketet?
Vi har 9.5 bas... inte lätt att få till vettigt paket.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1317956
kantarell skrev:
leiwi skrev: mån 20 maj 2019, 07:51
Jansson44 skrev:Hmm! Nu blev jag också sugen på att plocka bort den, hoppas det inte påverkar leveransdatumet. Får ringa säljaren imorgon och höra. Är ju ändå en ganska saftig utgift.
Skulle tro att det påverkar leveranstiden positivt eftersom det är återförsäljaren som monterar dragkrok ,stänkskydd mm.mm
Så är det inte riktigt idag. ÅF väljer om drag mm ska monteras i fabriken eller av ÅF själv. Min XC60 kom till ÅF med kroken redan monterad.

OK det är kanske så nu när man kan montera dragkroken utan att besiktiga om bilen och det är ju bra
av DavidBlomqvist
#1318022
leiwi skrev: tor 23 maj 2019, 07:52
kantarell skrev:
leiwi skrev: mån 20 maj 2019, 07:51
Skulle tro att det påverkar leveranstiden positivt eftersom det är återförsäljaren som monterar dragkrok ,stänkskydd mm.mm
Så är det inte riktigt idag. ÅF väljer om drag mm ska monteras i fabriken eller av ÅF själv. Min XC60 kom till ÅF med kroken redan monterad.



OK det är kanske så nu när man kan montera dragkroken utan att besiktiga om bilen och det är ju bra
Nu blev man ju faktiskt nyfiken, jag trodde de semielektriska dragkrokarna monterades på fabrik.
av stevvee
#1318094
DavidBlomqvist skrev: tor 23 maj 2019, 15:40
leiwi skrev: tor 23 maj 2019, 07:52
kantarell skrev:
Så är det inte riktigt idag. ÅF väljer om drag mm ska monteras i fabriken eller av ÅF själv. Min XC60 kom till ÅF med kroken redan monterad.



OK det är kanske så nu när man kan montera dragkroken utan att besiktiga om bilen och det är ju bra
Nu blev man ju faktiskt nyfiken, jag trodde de semielektriska dragkrokarna monterades på fabrik.
Inget måste, går bra att eftermontera. Dom sitter ju färdiga på en balk så montera dit balken, gör hålet och sen koppla in allt samt montera knappen så fungerar det.
  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 313

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]

S80 T6 AWD -08

ar en S80 awd v8 -07 med dynaudio. Kan du vara […]