- lör 18 mar 2023, 14:36
#1534435
Tycker sättet de sköter komponentbristen på är under all kritik. Att få välja mellan att få en bil utan en beställd funktion eller avbeställa sätter ju många i en rävsax. Skulle jag hamna i den situationen hade jag velat ha möjligheten att få en senare leverans istället när komponenten inkommit, alternativt erbjudits retroaktivt införande efter leverans om möjligt. Jag har som nog de flesta andra en minimumlista med funktioner när jag letar bil och saknas någon av dessa på en bil är den diskvalificerad. Att beställa en bil och kanske ett år senare få veta att den visst inte uppfyllde alla krav tycker jag inte är ok. Lätt sagt att bara avbeställa men det kan ju innebära ytterligare ett års väntetid på nästa bil som man då med facit i hand hade kunnat beställa direkt.
Har detta blivit branschstandard eller är det bara Volvo?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
s6025t skrev:Blis är bortplockat på MY23 bilar som byggs nu man blir kontaktad av säljare eller Care by Volvo o blir erbjuden ett prisavdrag på 5000kr godtar man inte det går det hoppa av beställningenDet har jag också hört. Jag trodde dock det berodde på komponentbrist och att det gällde samtliga bilar oavsett utrustningsnivå. Min teori var då att de försöker få ner efterfrågan på dessa komponenter på sikt genom att endast inkludera i Ultimate. Om de skulle plocka bort funktionen retroaktivt i redan beställda Core och samtidigt leverera den i Ultimate-utrustade bilar vore riktigt det fult.
Tycker sättet de sköter komponentbristen på är under all kritik. Att få välja mellan att få en bil utan en beställd funktion eller avbeställa sätter ju många i en rävsax. Skulle jag hamna i den situationen hade jag velat ha möjligheten att få en senare leverans istället när komponenten inkommit, alternativt erbjudits retroaktivt införande efter leverans om möjligt. Jag har som nog de flesta andra en minimumlista med funktioner när jag letar bil och saknas någon av dessa på en bil är den diskvalificerad. Att beställa en bil och kanske ett år senare få veta att den visst inte uppfyllde alla krav tycker jag inte är ok. Lätt sagt att bara avbeställa men det kan ju innebära ytterligare ett års väntetid på nästa bil som man då med facit i hand hade kunnat beställa direkt.
Har detta blivit branschstandard eller är det bara Volvo?
Skickat från min iPhone med Tapatalk