Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wimso
#1440203
Lockis skrev: tor 08 apr 2021, 18:47
Wimso skrev: tor 08 apr 2021, 18:35 Min T6 Recharge Inscription expression hade leverans v 21 och har också ändrats till en my22. Frågande min säljare vad som skiljer och fick detta till svar nedan

” Skillnaderna blir minimala, bortsett från att dom höjer priset vilket vi sedan justerar till rätt pris.
Bränslevärmaren tas bort samt klimatpaketet, dessa paket och optioner får man lägga till som lösa tillval.
Dom ersätter den bränsledrivna värmaren med en elektrisk värmare.
Så med andra ord får du en bränsledriven värmare och en eldriven.”

Edit

Man hänvisade även till att vissa elektroniska komponenter hade leveransproblem pga pandemin och därför var tvungna att ändra till my22, vad vet jag inte...

 
Har man försenat leveransen i samband?
Nej inte enligt senaste besked. På Min Volvo står det fortfarande v21 och säljaren har inte aviserat om detta.
av Lockis
#1440219
Wimso skrev: tor 08 apr 2021, 18:53
Lockis skrev: tor 08 apr 2021, 18:47
Wimso skrev: tor 08 apr 2021, 18:35 Min T6 Recharge Inscription expression hade leverans v 21 och har också ändrats till en my22. Frågande min säljare vad som skiljer och fick detta till svar nedan

” Skillnaderna blir minimala, bortsett från att dom höjer priset vilket vi sedan justerar till rätt pris.
Bränslevärmaren tas bort samt klimatpaketet, dessa paket och optioner får man lägga till som lösa tillval.
Dom ersätter den bränsledrivna värmaren med en elektrisk värmare.
Så med andra ord får du en bränsledriven värmare och en eldriven.”

Edit

Man hänvisade även till att vissa elektroniska komponenter hade leveransproblem pga pandemin och därför var tvungna att ändra till my22, vad vet jag inte...

 
Har man försenat leveransen i samband?
Nej inte enligt senaste besked. På Min Volvo står det fortfarande v21 och säljaren har inte aviserat om detta.
Ahh okej. Så egentligen är det bara till din fördel?
av Paran73
#1440224
Lockis skrev: tor 08 apr 2021, 14:45
Paran73 skrev:Nu har dom ändrat på massor i min Volvo🤨 ser ut som om jag kommer att få en 2022 istället för en 21
Någon mera som har kollat min Volvo så här i väntas tider?
När är din beställd? Och vad har ändrats? Vad var din ursprungliga leveranstid? Vad är den nu?
Min står kvar på samma som innan. Visserligen V90 men det bör ju inte spela någonroll.
Jag beställde i Feb.
Jag hade och har fortfarande leverans v24
Sedan så beställde jag en v60 cc b4 advanced special edition
Nu står det advanced edition
Mycket av utrustningen har ändrats till siffror.
Hm får ta kontakt med säljaren...
av Fattiglapp
#1440229
Jag har en V60 med levdatum v22, står fortfarande som en 2021, konstigt. Det är ju bra om man får dubbla värmare, den bensindrivna är ju en knasig lösning på en laddbar bil. Men jag har beställt 4-c, som inte är köpbart längre. Det har ersatts med siffror i listan :-( . Kommer de lösa det eller kommer säljaren snart ringa och säga att min bil inte kan levereras som beställd tro?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1440235
Dubbelkolla med din säljare imorgon, denne ska veta mer exakt vad som händer med just din beställda bil.
av Fattiglapp
#1440240
Ja det får jag göra. Men om någon har erfarenhet av detta är jag nyfiken innan jag pratar med säljaren. Kan man förhandla till sig annan utrustning i stället tex? Ordern kan ändras inom en vecka. Jag skulle gärna ta B&W i stället, men det lär ju inte gå...
av Lockis
#1440243
Min leverans info uppdaterades idag enligt minvolvo. Men jag ser ingen skillnad. Oklart vad exakt som uppdateras vid dessa tillfällen innan bilen blir byggd
av Fattiglapp
#1440272
Spännande detta. Nu är min uppdaterad till en 2022. Dock väntar jag tydligen inte på en V60 längre utan på en 225 :-) . Och nu har den bra extrautrustning som 000063, 000132... osv. Misstänker att jag kan glömma en bil med four-c då. Blir intressant att höra vad säljaren säger.
av Paran73
#1440274
Fattiglapp skrev:Spännande detta. Nu är min uppdaterad till en 2022. Dock väntar jag tydligen inte på en V60 längre utan på en 225 :-) . Och nu har den bra extrautrustning som 000063, 000132... osv. Misstänker att jag kan glömma en bil med four-c då. Blir intressant att höra vad säljaren säger.
Jag har tydligen beställt en Volvo 227 :-)
Lockis skrev:
Paran73 skrev:Nu har dom ändrat på massor i min Volvo🤨 ser ut som om jag kommer att få en 2022 istället för en 21
Någon mera som har kollat min Volvo så här i väntas tider?
När är din beställd? Och vad har ändrats? Vad var din ursprungliga leveranstid? Vad är den nu?
Min står kvar på samma som innan. Visserligen V90 men det bör ju inte spela någonroll.
av Lockis
#1440282
Fick precis den glada nyheten att min bil är byggd.
Säljaren sa dock att det skulle ta en vecka innan bilen är hos ÅF. Tycker det verkar märkligt att den skulle stå en vecka på plats i Torslanda innan den lastas på lastbil för frakt till Skåne.
  • 1
  • 187
  • 188
  • 189
  • 190
  • 191
  • 313
Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]