Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av perin
#1438004
Vägskatten är väl oförändrad 360:-/år på en T6, däremot ska ju eventuellt förmånsvärdet höjas 1/7-21. Myndigheterna vill dock skjuta på det till årsskiftet för att det inte ska bli olika förmånsvärde på likadana bilar uttagna samma år.
av Austin316
#1438054
Ok då borde det vara bättre både för mig och företaget att be dom regga på bilen 31/3 även om det skulle innebära en månads extra leasing
av Lockis
#1438126
perin skrev:
Austin316 skrev:@perin så ingen kostnadsökning för mig som förare ?
Nej, inte som jag förstått det.
Beror på hur ens avtal ser ut.
Har man löneavdrag för att betala leasing avgifter osv så kommer man påverkas.
Men det ser klart lite olika ut för Hybrider och diesel/bensin bilar.

Min V90 T6 kommer bli ungefär 250:- dyrare brutto i månaden pga minskad bonus. så ca 150:- netto till kommer det kosta mig jämfört med initial beställnings underlag.
av Paran73
#1440172
Nu har dom ändrat på massor i min Volvo🤨 ser ut som om jag kommer att få en 2022 istället för en 21
Någon mera som har kollat min Volvo så här i väntas tider?
av Lockis
#1440175
Paran73 skrev:Nu har dom ändrat på massor i min Volvo🤨 ser ut som om jag kommer att få en 2022 istället för en 21
Någon mera som har kollat min Volvo så här i väntas tider?
När är din beställd? Och vad har ändrats? Vad var din ursprungliga leveranstid? Vad är den nu?
Min står kvar på samma som innan. Visserligen V90 men det bör ju inte spela någonroll.
av Wimso
#1440198
Min T6 Recharge Inscription expression hade leverans v 21 och har också ändrats till en my22. Frågande min säljare vad som skiljer och fick detta till svar nedan

” Skillnaderna blir minimala, bortsett från att dom höjer priset vilket vi sedan justerar till rätt pris.
Bränslevärmaren tas bort samt klimatpaketet, dessa paket och optioner får man lägga till som lösa tillval.
Dom ersätter den bränsledrivna värmaren med en elektrisk värmare.
Så med andra ord får du en bränsledriven värmare och en eldriven.”

Edit

Man hänvisade även till att vissa elektroniska komponenter hade leveransproblem pga pandemin och därför var tvungna att ändra till my22, vad vet jag inte...

 
av Lockis
#1440201
Wimso skrev: tor 08 apr 2021, 18:35 Min T6 Recharge Inscription expression hade leverans v 21 och har också ändrats till en my22. Frågande min säljare vad som skiljer och fick detta till svar nedan

” Skillnaderna blir minimala, bortsett från att dom höjer priset vilket vi sedan justerar till rätt pris.
Bränslevärmaren tas bort samt klimatpaketet, dessa paket och optioner får man lägga till som lösa tillval.
Dom ersätter den bränsledrivna värmaren med en elektrisk värmare.
Så med andra ord får du en bränsledriven värmare och en eldriven.”

Edit

Man hänvisade även till att vissa elektroniska komponenter hade leveransproblem pga pandemin och därför var tvungna att ändra till my22, vad vet jag inte...

 
Har man försenat leveransen i samband?
  • 1
  • 186
  • 187
  • 188
  • 189
  • 190
  • 312

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen