Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1481502
JeanDelin,
Nej chipbristen är inte över än. T.ex. har den nu fått konsekvens på XC60 Recharge och XC90 Recharge i MY23 utförande. På dessa har Volvo tvingats åter till bensinvärmare istället för värme-kyla på el. Ett steg tillbaka på just dessa modeller. Det beror på chipbristen. På din beställda V60 tycks inget fattas på grund av chipbrist. Det är en nyhet på V60 jämfört med MY22 early och late. På min V90 T6 Recharge Inscription 2022 early slapp jag undan att nån funktion som BLIS och Driver Awareness plockades bort trots chipbrist, för Volvo prioriterade 90-serien medan andra modeller i t.ex. 60-serien drabbades av chipbristen.
Så du liksom jag slapp en ”chipbrist edition” Volvo.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av wrazxc
#1483079
Nu har dom fått in V60 på CBV igen.

Dock förstår jag inte skillnaden mellan Plus och Ultimate?

Ultimate kostar alltså 300:- mer i Månaden och för det så får man andra fälgar, luftrenare och skräddarsydd instrumentpanel gent emot Plus?
Användarvisningsbild
av bem
#1483082
Gå in på Volvo Cars hemsida och bygg en V60. Då kan du jämföra utrustningsnivåerna Plus och Ultimate och se vad som skiljer.
/Bo
av jaronsso
#1483084
wrazxc skrev: tis 11 jan 2022, 15:15 Nu har dom fått in V60 på CBV igen.

Dock förstår jag inte skillnaden mellan Plus och Ultimate?

Ultimate kostar alltså 300:- mer i Månaden och för det så får man andra fälgar, luftrenare och skräddarsydd instrumentpanel gent emot Plus?
När man bygger bilen på hemsidan kan man jämföra paketen överskådligt.
Förutom ovanstående du nämnt får man på Ultimate även;

Panoramatak
Parkeringshjälp även på sidor (inte bara bak och fram)
Parkeringskamera 360
Harman Kardon ljudpaket
av JeanDelin
#1483088
Det här blir bättre och bättre. Den vanliga offblack tygklädseln har tagits bort. Jag talar om Core V60. Den mörka City weave finns kvar, men som nyhet har man den ljusa City weave som inte fanns i Editionen. Jag skulle ha velat den ljusa, men det var inte möjligt då. Nu är det igen! Jag får en bil med bättre utrustning och 300 e billigare. Plus Blond City Weave.
Användarvisningsbild
av bem
#1483095
JeanDelin,
Så kul du kan få en Volvo som du önskar den ska va. Det går tyvärr (tycker jag) åt det hållet att man får färre valmöjligheter när man skall ”beställa” en ny Volvo numera. Men det var ju kanon den utrustningsnivå du vill ha innehåller det du vill.
/Bo
av wrazxc
#1483105
jaronsso skrev: tis 11 jan 2022, 15:27
wrazxc skrev: tis 11 jan 2022, 15:15 Nu har dom fått in V60 på CBV igen.

Dock förstår jag inte skillnaden mellan Plus och Ultimate?

Ultimate kostar alltså 300:- mer i Månaden och för det så får man andra fälgar, luftrenare och skräddarsydd instrumentpanel gent emot Plus?
När man bygger bilen på hemsidan kan man jämföra paketen överskådligt.
Förutom ovanstående du nämnt får man på Ultimate även;

Panoramatak
Parkeringshjälp även på sidor (inte bara bak och fram)
Parkeringskamera 360
Harman Kardon ljudpaket
Fast kollar jag på Plus på CBV så är alla dom du nämner med :-)
av wrazxc
#1483126
En annan fråga bland er Volvoerfarna.

Om vi kikar på en CBV Volvo V60 Recharge T8 plus inkl dragkrok.
3000mil
Inkl Service, försäkring, sommar & vinterdäck samt däckhotell. (Är däcken slut så byts dom ut)
Skatt (360kr/år), Spolarvätska och drivmedel är alltså det enda som skall tillkomma utöver CBV-kostnaden.
Kostnad 8040/månad (Extremt störande att det var en tusing billigare för en månad sen när jag tänkte beställa......)
Totalt för 36 månader blir det alltså 289 440:- totalt för 3 år.

Om man köper bilen så ligger motsvarande på 680 000:-
Det innebär alltså att man MINST måste få ut 390 000:- för bilen om 3 år när den gått ca 9000 mil. Då måste man ändå betala försäkring, service, däck etc så rättvis siffra kanske vore 420-440?

Jag har svårt att tro att jag skulle få ut så mycket för bilen om jag säljer den då? Nog måste CBV vara ett ganska förmånligt pris?
Användarvisningsbild
av bem
#1483145
wrazxc,
Finns ju bilabonnemang med 3 månaders bindningstid, men blir dyrare än 36 månaders bindningstid.
Vad tänker du välja?
/Bo
av wrazxc
#1483160
Ja det blir ju dyrare med 3månaders uppsägningstid.

Jag velar lite men precis som jag ställde upp det så tror jag att CBV alternativet är det som blir billigast? För att gå plus med ett rent bilkköp så krävs det att jag kan kränga en 3 år gammal bil som snart gått 10 000 mil för minst 430 000. Det känns svårt.....
  • 1
  • 229
  • 230
  • 231
  • 232
  • 233
  • 313
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]