Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Microhulken
#1480407
Hade för 3-4 år sen en XC60 D4 som jag var supernöjd med och har nu beställt en. V60 Rechaged T8 via Care by Volvo och har då fått hyra bil från Hertz och första bilen gnisslade bromsarna på, ventilationen gick upp och ner lite random (trots att det var skitvarmt) denna bli byttes ut och jag fick en ny V60 och denna har klagat på 12v batteriet inte laddas och idag vid minus 9 ville den till en början inte dra igång startmotor men efter 20 försök drog den tillslut gång. Är det detta man kan vänta sig av nyare V60 med 2000-2500 mil, alltså är detta kvaliten man får? Eller är det att Hertz endast använder sina tröttaste bilar för CbV?
av Niclas
#1480695
Microhulken skrev: fre 24 dec 2021, 19:37 Hade för 3-4 år sen en XC60 D4 som jag var supernöjd med och har nu beställt en. V60 Rechaged T8 via Care by Volvo och har då fått hyra bil från Hertz och första bilen gnisslade bromsarna på, ventilationen gick upp och ner lite random (trots att det var skitvarmt) denna bli byttes ut och jag fick en ny V60 och denna har klagat på 12v batteriet inte laddas och idag vid minus 9 ville den till en början inte dra igång startmotor men efter 20 försök drog den tillslut gång. Är det detta man kan vänta sig av nyare V60 med 2000-2500 mil, alltså är detta kvaliten man får? Eller är det att Hertz endast använder sina tröttaste bilar för CbV?
Du har förmodligen haft otur. Den Hertzbil jag fick med cbv pris hade inte ens gått 50 mil och var felfri, så antar bara att det är slumpen som avgör vilken bil man får.
av perhall
#1480751
Fick också lämna tillbaka en Hertz-bil nyligen då en massa varningslampor började lysa. Visserligen hade jag kört med lite bränsle men 30 km till tom tank borde den ju klara. Generellt har Volvo hög driftsäkerhet och kvalitet. Så länge man inte byter till Toyota-Lexus-Subaru finns ingen större uppsida med sånt....
Användarvisningsbild
av BennyR
#1480805
Det enda jag hittat är denna korta provkörning av en pre production XC60. Men ganska ingående samtal kring nya drivlinans uppdateringar.


av JeanDelin
#1481313
Jag mejlade med min finska (Åbo) försäljare igår och han sade att leveransen, som borde ha varit i april, ska vara först i maj. Bilen borde ha varit V60 B3 Momentum Edition. Och troligen kommer bilen att vara B3 Core MY2023, vilket innebär att den har Google Navi och adaptiv cruise utan extrapris. BLIS och CTA är också med. Jag hade valt Ice White, men den här färgen finns inte längre i MY23. Jag ska ta Black Stone, om Volvo inte erbjuder vilken färg som helst utan extrapris. Jag vet inte vad Volvo håller på med, men kommer dom alls tillverka Editionen på våren?? Varför ändra modellen som jag beställde 1.11.? Är det så att dom vill börja tillverka MY23 och skippa Editionen? Men jag ska inte klaga, om jag får en bil med bättre utrustning och 500 euro billigare än vad jag hade haft enligt den originella beställningen. Jag kan vänta, även om det kan betyda att i sommaren 2022 jag måste åka den gamla.
Användarvisningsbild
av bem
#1481401
JeanDelin,
Låter som det blir en en del prylar du får i bilen som du räknade upp med en MY23 som du inte skulle fått om du fått en MY22 late. Vit eller svart bil kanske man kan leva med.
Jag tror Volvo vill ändra namnen på utrustningsnivåerna så de som beställer en ny MY23 känner de får nåt ”nytt”. Byta namn på utrustningsnivåerna och flytta runt lite på vad som ingår i olika utrustningsnivåer är enkelt sätt för Volvo att få fram ”nyheter”.
Gissar du blir nöjd med en V60 MY23.
/Bo
av JeanDelin
#1481448
Jag tror också att jag blir nöjd. Det är intressant att den mörka City Weave försvinner så gjorde också det ljusa alternativet för ett år sedan. Jag skulle ha valt den ljusa City Weave i min nuvarande bil om det hade funnits i november. Den mörka ser inte så bra ut, enligt min åsikt. Ice White är väl jättepopulär som färg, men numera försvinner det också. Är halvledarbristen nu över om MY23 har BLIS och CTA, men MY22late inte?
  • 1
  • 228
  • 229
  • 230
  • 231
  • 232
  • 313
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]