Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1474466
bem skrev: tis 16 nov 2021, 22:31 Lustgasen,
Var har de placerat laddluckan på V60 Recharge 2022? Jag ser ingen på bilden du la ut på din kommande V60 Recharge. På V90 Recharge 2022 (som jag har) sitter laddluckan på vänster framskärm strax framför dörren.
/Bo
Sitter på samma ställe såvitt jag vet. Men bilderna i min Volvo kan skilja sig lite.
Användarvisningsbild
av bem
#1474471
Lockis skrev: tis 16 nov 2021, 23:08
bem skrev: tis 16 nov 2021, 22:31 Lustgasen,
Var har de placerat laddluckan på V60 Recharge 2022? Jag ser ingen på bilden du la ut på din kommande V60 Recharge. På V90 Recharge 2022 (som jag har) sitter laddluckan på vänster framskärm strax framför dörren.
/Bo
Sitter på samma ställe såvitt jag vet. Men bilderna i min Volvo kan skilja sig lite.
OK. Blir det 10-Spoke Black Diamond Cut fälgar på din V60 Recharge? Jag har 10-Spoke Black Diamond Cut (19 tum, sommarhjul på min V90, 5-Spoke Black Diamond Cut 18 tum vinterhjul).
/Bo
av irrbloss
#1474477
Jag har ännu inte beställt någon laddbox, avvaktar något eftersom leveranstiden ändå ligger flera månader bort. Tänkte dock på om man laddar via vanligt "hushållsuttag" så rekommenderas ju detta inte som en permanent lösning eftersom kablar och kontakter kan bli överhettade. Går det det på Volvon välja vilken maximal laddström man vill använda sig av? T.ex. ställa in att den ska ladda med max 6 eller 10A?
av Jonta73
#1474478
Hej på er.
Beställde en V60 T6 R-Design Recharge i går.
Crystal White

Blir kanon med dom extra milen som nya batteri paketet tillför👍
Bilagor
05E3CE39-2139-4147-AB29-A10378F45AB8.png
05E3CE39-2139-4147-AB29-A10378F45AB8.png (437.75 KiB) Visad 392 gånger
av Lockis
#1474480
irrbloss skrev: ons 17 nov 2021, 07:29 Jag har ännu inte beställt någon laddbox, avvaktar något eftersom leveranstiden ändå ligger flera månader bort. Tänkte dock på om man laddar via vanligt "hushållsuttag" så rekommenderas ju detta inte som en permanent lösning eftersom kablar och kontakter kan bli överhettade. Går det det på Volvon välja vilken maximal laddström man vill använda sig av? T.ex. ställa in att den ska ladda med max 6 eller 10A?
Har inte sett den funktionen på min bil. Så jag tror nej. Tyvärr. Bilen har Max 3.7 i ombord laddaren. Tror den kommer ta vad den kan upp till den siffran.
Användarvisningsbild
av bem
#1474493
irrbloss skrev: ons 17 nov 2021, 07:29 Jag har ännu inte beställt någon laddbox, avvaktar något eftersom leveranstiden ändå ligger flera månader bort. Tänkte dock på om man laddar via vanligt "hushållsuttag" så rekommenderas ju detta inte som en permanent lösning eftersom kablar och kontakter kan bli överhettade. Går det det på Volvon välja vilken maximal laddström man vill använda sig av? T.ex. ställa in att den ska ladda med max 6 eller 10A?
På en Volvo Recharge laddhybrid med nya Google Android Automotive infotaiment finns ingen möjlighet ställa strömstyrkan vare sig i bilens inställningar eller via Volvo Cars appen. Hur det är med laddhybriderna som har Sensus infotainment, som V60 fortfarande har, vet jag inte. Med Schuckokabeln för 230 volt eluttag som följer med bilen från Volvo är max laddström 10 ampere. Den andra laddkabeln typ 2 som följer med Volvon klarar 16 ampere. Bägge är 7 meter långa.
Jag har V90 Recharge 2022 med Google infotainment.
/Bo
Användarvisningsbild
av Slasse
#1474505
Emli skrev:
Slasse skrev: mån 15 nov 2021, 17:23 @Emli, Jag tycker BLIS är suverän i Stockholmstrafiken. Speciellt vid tillfällen som tex. när man kommer ur Eugeniatunneln och ska av vid Solna och man behöver krångla sig över fyra körfält för att komma fram på en ganska kort sträcka. Även i Södra länken/Essingeleden och de andra vägsystemen där det är mycket trafik och många påfarter.
Det kan jag förstå och hålla med om, jag bor i Örebro men åker en del i sthlms-trafiken pga jobbet, då är det bekvämt att ha framförallt BLIS, men jag har ju klarat av den trafiken förut utan BLIS så hoppas jag gör det igen. :-)
Hade du valt bort Volvo för att du inte fick med BLIS på en ny bil?
Som jag skrev så tackar man ju inte nej till BLIS men just nu är suget på att köra en plug in hybrid med bra räckvidd för stort (Tycks även vara fäst vid Volvo då det är min tredje Volvo-bil.) :-D
Jag vet faktiskt inte. Jag är lite petig om vad jag vill ha men eftersom jag inte haft det på några tidigare bilar så hade jag förmodligen valt bort det som lyckligt ovetande.
Användarvisningsbild
av Microhulken
#1474589
Pakman123 skrev: fre 12 nov 2021, 11:29 Det står ”beräknad leverans” så de har ryggen relativt fri.

Väntar som sagt själv på en bil från CBV, fortfarande med leverans i April, 7 månader efter godkänd beställning. Ringde ju också CBV igår och fick som svar att det förmodligen inte stämmer på sidan och att man inte får en bil innan mig om man beställer idag. Alltså åtminstone 5-6 månader bort från idag.
Fick idag Mail då min beställning inte fanns kvar i appen och fick då veta att jag har preliminär leverans i Mars.

V60 T8
R-design
Demin blue
Drag
Via CBV
Användarvisningsbild
av Lustgasen
#1474590
bem skrev:Lustgasen,
Var har de placerat laddluckan på V60 Recharge 2022? Jag ser ingen på bilden du la ut på din kommande V60 Recharge. På V90 Recharge 2022 (som jag har) sitter laddluckan på vänster framskärm strax framför dörren.
/Bo
Förlåt det var bara en exempelbild, den sitter på samma ställe :)
Användarvisningsbild
av Lustgasen
#1474591
Jonta73 skrev:Hej på er.
Beställde en V60 T6 R-Design Recharge i går.
Crystal White

Blir kanon med dom extra milen som nya batteri paketet tillför👍
Grattis! Ja, de extra milen på batteriet är ett stort plus i kanten trots de ovan nämnda materialbristerna.
Fin bil!
  • 1
  • 220
  • 221
  • 222
  • 223
  • 224
  • 313
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]