Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lustgasen
#1474286
Beställde förrförra veckan och beräknad leverans är vecka 7. Men kan förstås förändras, hoppas inte dock. Oerhört nyfiken…
Användarvisningsbild
av Lustgasen
#1474297
Handlaren gav samma besked.
Bilagor
Skärmavbild 2021-11-15 kl. 20.13.38.png
Skärmavbild 2021-11-15 kl. 20.13.38.png (843.06 KiB) Visad 510 gånger
av irrbloss
#1474301
Ni som fått upp status på er beställning i appen (CBV), hur lång tog detta? För mig står det bara att den inte kan hitta en aktiv beställning. Har stått så i snart en vecka. Ringde CBV idag och fick beskedet att det kan dröja ett tag, men att bilen förväntas levereras i april. Jag hoppas på mars/april-leverans iaf :).
Användarvisningsbild
av Microhulken
#1474414
irrbloss skrev: mån 15 nov 2021, 20:32 Ni som fått upp status på er beställning i appen (CBV), hur lång tog detta? För mig står det bara att den inte kan hitta en aktiv beställning. Har stått så i snart en vecka. Ringde CBV idag och fick beskedet att det kan dröja ett tag, men att bilen förväntas levereras i april. Jag hoppas på mars/april-leverans iaf :).
Från idag har jag tydligen inte heller en aktiv beställning! 😂
av Emli
#1474440
Slasse skrev: mån 15 nov 2021, 17:23 @Emli, Jag tycker BLIS är suverän i Stockholmstrafiken. Speciellt vid tillfällen som tex. när man kommer ur Eugeniatunneln och ska av vid Solna och man behöver krångla sig över fyra körfält för att komma fram på en ganska kort sträcka. Även i Södra länken/Essingeleden och de andra vägsystemen där det är mycket trafik och många påfarter.
Det kan jag förstå och hålla med om, jag bor i Örebro men åker en del i sthlms-trafiken pga jobbet, då är det bekvämt att ha framförallt BLIS, men jag har ju klarat av den trafiken förut utan BLIS så hoppas jag gör det igen. :-)
Hade du valt bort Volvo för att du inte fick med BLIS på en ny bil?
Som jag skrev så tackar man ju inte nej till BLIS men just nu är suget på att köra en plug in hybrid med bra räckvidd för stort (Tycks även vara fäst vid Volvo då det är min tredje Volvo-bil.) :-D
Användarvisningsbild
av Lustgasen
#1474446
32143048.jpg
32143048.jpg (91.61 KiB) Visad 357 gånger
Microhulken skrev:
Lustgasen skrev: mån 15 nov 2021, 20:14 Handlaren gav samma besked.
Ser ut som en icke Recharge? Och är den beställd som en Care by Volvo?
Jo det är en Recharge, dock inte CBV utan företagsleasing, kanske det som avgör? Spekulerar lite men antingen beror de varierande leveranstiderna på att
1: olika bilar är olika komplicerade att sammanställa kanske på grund av leveransbrist på vissa detaljer.
2. Volvo själva gör viss prioritering av vilka bilar som skall vara klara fortast?

Är lite putt på Volvo nu för jag ville ändra beställningen lite till andra fälgar på sommarhjulen, https://www.bilia.se/dack/falgar/volvo- ... _32143048/ Dessa V-spoke. Borde rimligtvis gå byta bara rakt av eftersom fälgarna kostar lika mycket som de som är standard. Men icke sa nicke, det går tydligen inte, det går bara välja mellan de tre som finns på hemsidan, dessa är tillbehörsfälgar.. Irriterande, det borde ju gå lösa, kostnadsfritt!
av Elgasen
#1474459
Så har det alltid varit på Volvo att det funnits ett gäng fälgar till de olika paketen samt några mer udda som endast går att köpa löst.
Användarvisningsbild
av bem
#1474463
Lustgasen,
Var har de placerat laddluckan på V60 Recharge 2022? Jag ser ingen på bilden du la ut på din kommande V60 Recharge. På V90 Recharge 2022 (som jag har) sitter laddluckan på vänster framskärm strax framför dörren.
/Bo
  • 1
  • 219
  • 220
  • 221
  • 222
  • 223
  • 312
Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Möjligt men inte troligt. Flimrande ledlampa […]

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]