Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ThorHammer
#1390291
Grattis! Mycket snygg i vit! Tycker för övrigt att V60 är märkligt snygg i viken färg som helst. Väntar själv på en black stone. 10-12 dagar kvar. Momentum advanced B4 med blond city weave-inredning.
av valln
#1391967
När bilen är ny är den inplastad i en vit presenning.
I framrutan hänger det en skylt med information om bilen.

Vad innebär det när det står strukturvecka 20 år 2020?
Användarvisningsbild
av RmK
#1392031
280 mil sedan 17 Juni. Och jag måste säga att jag är väldigt nöjd. En liten sak är "mysbeslysningen" som går att ställa i olika färger mm. Verkar rätt fattig på Volvo jämf med hur den var på Audin. Där kunde man ändra färgerna i dörrsidorna, runt mugghållare mm (det enda som inte ändrade färg var ljuslisten vid Bang Olufsen högtalarna, de var alltid vita) Men det är ju en småsak i det hela.

Bilen går betydligt mjukare trots 18" (hade 17" på Audin) och det är fröjd att glida fram på el. Försöker göra det så mycket som möjligt. Har dock 6.5 mil enkel resa till jobbet så jag kommer en bit på vägen sen är det förbränningsmotor som gäller (halva motorvägen). Det enda jag saknar eg är längre räckvidd på el. 7 mil hade vart kanon. Ångrar jag några av mina tillval (eller brist på tillval) eg inte. Panorama är nice, men jag vet inte om jag saknar det jättemycket. HUD hade kanske vart nice. Kort sagt jag är väldigt nöjd.

Byggbeskrivning:
V60 T8 Inscription
Svart solidlack
Amber skinnklädsel

(här ingår: Smartphone, Nav, Baksätesvärme, Säkerhetspaketen, Pilot Assist, Aktiva strålkastare, autodim speglar mm)

Paket: Teknikpaket + Lastpaket

Extra:

Akustrikrutor (Har inte provat utan)
Harman/Kardon ljud (Låter väldigt bra, hade viljat ha lite mer klös i diskanten)
Tonade rutor (kunde vart mörkare)
360 Kamera (helt underbart)
Dragkrok (det måste man ha på en kombi ;)
Splittade slutrör (med 4 "hål) (Snyggt)
av LazerHawke
#1392111
RmK skrev:280 mil sedan 17 Juni. Och jag måste säga att jag är väldigt nöjd. En liten sak är "mysbeslysningen" som går att ställa i olika färger mm. Verkar rätt fattig på Volvo jämf med hur den var på Audin. Där kunde man ändra färgerna i dörrsidorna, runt mugghållare mm (det enda som inte ändrade färg var ljuslisten vid Bang Olufsen högtalarna, de var alltid vita) Men det är ju en småsak i det hela.

Bilen går betydligt mjukare trots 18" (hade 17" på Audin) och det är fröjd att glida fram på el. Försöker göra det så mycket som möjligt. Har dock 6.5 mil enkel resa till jobbet så jag kommer en bit på vägen sen är det förbränningsmotor som gäller (halva motorvägen). Det enda jag saknar eg är längre räckvidd på el. 7 mil hade vart kanon. Ångrar jag några av mina tillval (eller brist på tillval) eg inte. Panorama är nice, men jag vet inte om jag saknar det jättemycket. HUD hade kanske vart nice. Kort sagt jag är väldigt nöjd.

Byggbeskrivning:
V60 T8 Inscription
Svart solidlack
Amber skinnklädsel

(här ingår: Smartphone, Nav, Baksätesvärme, Säkerhetspaketen, Pilot Assist, Aktiva strålkastare, autodim speglar mm)

Paket: Teknikpaket + Lastpaket

Extra:

Akustrikrutor (Har inte provat utan)
Harman/Kardon ljud (Låter väldigt bra, hade viljat ha lite mer klös i diskanten)
Tonade rutor (kunde vart mörkare)
360 Kamera (helt underbart)
Dragkrok (det måste man ha på en kombi ;)
Splittade slutrör (med 4 "hål) (Snyggt)
Rutorna kan du ju filma mörkare flera som gjort då dom tyckt likadant som du :)
av valln
#1392134
V60CC skrev: ons 22 jul 2020, 19:54 Veckan som bilen är planerad att byggas i princip
Tackar för svar!
Precis, från Volvo fick jag svar att strukturvecka var den vecka då bilen var byggd.
av calkenneth
#1392144
valln skrev: ons 22 jul 2020, 12:59 När bilen är ny är den inplastad i en vit presenning.
I framrutan hänger det en skylt med information om bilen.

Vad innebär det när det står strukturvecka 20 år 2020?
Stämmer veckan med veckan som Trafikverket har i sin fordonuppgift databas? Min tillverkades i juni enligt Trafikverket; har inte sett en strukturvecka någonstans dock.
  • 1
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 312
Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]