Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1528449
TurboDanneV70 skrev:
Lockis skrev:
TurboDanneV70 skrev: tis 24 jan 2023, 14:46 Jahapp. Lär väl få en återkallelse. Haft bilen knappt en månad. :)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr ... ry=1042000
Det är väl bra. Eller vill du eventuellt ha problem? 😉
Hehe absolut att det är bra. :) Så typiskt bara när man knappt hunnit köra.
Va inne på bilia idag för montage av dragkroks styrenhet idag och fick denna uppdatering oxå. Vet inte om det är det som är 2.6 men han sa att bromsuppdatering är inlagd när jag ändå va där.
Tittade nu i bilen och hade 2.6 istället för 2.5
Kan väl vara att dem pushar 2.6 snabbare istället då?
Jag har en -23 så jag blir nog också drabbad. Riktigt måndags-ex detta dock. fått dem där klassiska volvo vibrationerna och dörrar som går i baklås...
Ska in den 20/2. Får se om jag inte ringer en annan verkstad gällande vibrationerna. Rätt så dryga.
av TurboDanneV70
#1528450
Lockis skrev:
TurboDanneV70 skrev:
Lockis skrev:
Det är väl bra. Eller vill du eventuellt ha problem? 😉
Hehe absolut att det är bra. :) Så typiskt bara när man knappt hunnit köra.
Va inne på bilia idag för montage av dragkroks styrenhet idag och fick denna uppdatering oxå. Vet inte om det är det som är 2.6 men han sa att bromsuppdatering är inlagd när jag ändå va där.
Tittade nu i bilen och hade 2.6 istället för 2.5
Kan väl vara att dem pushar 2.6 snabbare istället då?
Jag har en -23 så jag blir nog också drabbad. Riktigt måndags-ex detta dock. fått dem där klassiska volvo vibrationerna och dörrar som går i baklås...
Ska in den 20/2. Får se om jag inte ringer en annan verkstad gällande vibrationerna. Rätt så dryga.
Hur får du fram vibrationerna? Viss hastighet eller på annat sett? Inte märkt nåt ovanligt iaf, oxå en MY23
av Lockis
#1528454
TurboDanneV70 skrev:
Lockis skrev:
TurboDanneV70 skrev: Hehe absolut att det är bra. :) Så typiskt bara när man knappt hunnit köra.
Va inne på bilia idag för montage av dragkroks styrenhet idag och fick denna uppdatering oxå. Vet inte om det är det som är 2.6 men han sa att bromsuppdatering är inlagd när jag ändå va där.
Tittade nu i bilen och hade 2.6 istället för 2.5
Kan väl vara att dem pushar 2.6 snabbare istället då?
Jag har en -23 så jag blir nog också drabbad. Riktigt måndags-ex detta dock. fått dem där klassiska volvo vibrationerna och dörrar som går i baklås...
Ska in den 20/2. Får se om jag inte ringer en annan verkstad gällande vibrationerna. Rätt så dryga.
Hur får du fram vibrationerna? Viss hastighet eller på annat sett? Inte märkt nåt ovanligt iaf, oxå en MY23
Allt över 70 km/h i princip. Men det märks mest när jag kör i 75/95/115 på mätarn.
Inte alla som har det, haft flera Volvo's utan problemet. Denna gick bra i 500 mil sen fick jag bekymmer.
Inte alltför oroad, lämnar bilen i mars oavsett utslag på felsökning. Bara drygt att köra 350 mil i månaden med detta problemet.
av TurboDanneV70
#1528456
Lockis skrev:
TurboDanneV70 skrev:
Lockis skrev: Kan väl vara att dem pushar 2.6 snabbare istället då?
Jag har en -23 så jag blir nog också drabbad. Riktigt måndags-ex detta dock. fått dem där klassiska volvo vibrationerna och dörrar som går i baklås...
Ska in den 20/2. Får se om jag inte ringer en annan verkstad gällande vibrationerna. Rätt så dryga.
Hur får du fram vibrationerna? Viss hastighet eller på annat sett? Inte märkt nåt ovanligt iaf, oxå en MY23
Allt över 70 km/h i princip. Men det märks mest när jag kör i 75/95/115 på mätarn.
Inte alla som har det, haft flera Volvo's utan problemet. Denna gick bra i 500 mil sen fick jag bekymmer.
Inte alltför oroad, lämnar bilen i mars oavsett utslag på felsökning. Bara drygt att köra 350 mil i månaden med detta problemet.
Ok surt. aja bara vänta och se om man får problemet. Bara kört 150mil än så länge så det får tiden utvisa.
av Lockis
#1528458
TurboDanneV70 skrev:
Lockis skrev:
TurboDanneV70 skrev: Hur får du fram vibrationerna? Viss hastighet eller på annat sett? Inte märkt nåt ovanligt iaf, oxå en MY23
Allt över 70 km/h i princip. Men det märks mest när jag kör i 75/95/115 på mätarn.
Inte alla som har det, haft flera Volvo's utan problemet. Denna gick bra i 500 mil sen fick jag bekymmer.
Inte alltför oroad, lämnar bilen i mars oavsett utslag på felsökning. Bara drygt att köra 350 mil i månaden med detta problemet.
Ok surt. aja bara vänta och se om man får problemet. Bara kört 150mil än så länge så det får tiden utvisa.
Hoppas du klarar dig, har hört om fall där man inte får löst problemet så det är inget man vill ha.
av K76
#1528471
Fick idag mail från min ÅF att de fått första prel leverans för min bil i slutet på Maj vilket är v.21-22.
Beställde i April 2022 som MY23 och flyttades över till MY24.
Tror knappast att man kan få en MY24 tidigare än så, hoppas det håller i sig.
av Lockis
#1528473
K76 skrev:Fick idag mail från min ÅF att de fått första prel leverans för min bil i slutet på Maj vilket är v.21-22.
Beställde i April 2022 som MY23 och flyttades över till MY24.
Tror knappast att man kan få en MY24 tidigare än så, hoppas det håller i sig.
Nej, detta är nog en av dem tidigaste MY24 som släpps ut. Någonstans runt V.17 brukar produktionen för nya årsmodeller påbörjas.
av TurboDanneV70
#1528486
K76 skrev: ons 25 jan 2023, 16:20 Fick idag mail från min ÅF att de fått första prel leverans för min bil i slutet på Maj vilket är v.21-22.
Beställde i April 2022 som MY23 och flyttades över till MY24.
Tror knappast att man kan få en MY24 tidigare än så, hoppas det håller i sig.
Grattis. Du får iaf 2fas laddning. :)
av LinusE95
#1530094
Någon mer som har fått leveransinformation som beställt april och framåt? Fick beställt min i slutet av juni men ännu inte fått någon info alls gällande leverans.
av Novis01
#1530099
Beställde i november 2022, preliminär leverans Q1-2024. Förra veckan fick jag äntligen OE, leverans v. 37 - 38 (2023).
Har ändrat i beställningen idag, hoppas att det inte påverkar leveranstiden.
  • 1
  • 286
  • 287
  • 288
  • 289
  • 290
  • 313
Vi som beställt nya XC60

På väg till handlaren! XC60 Recharge[…]

Hej igen. Bilen som det gäller är d&arin[…]

Missljud i bilen

Lyft upp och känn om det är något […]

Ojämn Tomgång.

Felkoder? Inställning av gasspjäll och s[…]