Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1344202
Jordfelsbrytaren skrev:
Lockis skrev:
Jordfelsbrytaren skrev: Formulerade mig fel, Interiörpaketet innefattar endast gummimattorna. Spark- och stötfångarskydd var övrigt tillval.
Faktiskt samma här, dröjer ett tag innan hon kommer sparka/skita ner sätet :-D
hehe, jag funderade även på isofix fram. Men säljaren sa att det är något dem eftermonterar så det sparade jag in på. Lär inte behövas på 1-2 år, kommer bli lite Polestar optimering istället, hoppas bara på kampanj innan leverans innan jag lägger till det.
Låter bra Lockis :-) Polestar står högst på listan här med, hoppas på kampanj men kommer väl inte dyka upp innan sista ändringsdatum.
Bör inte vara någon fara, det monteras hos ÅF och det är även dem som fixar besiktningen. Så du kan säkert be dem lägga in det innan leverans ändå :)
Min säljare har sagt att det inte var något problem, dock så har jag valt att ta det utanför finansieringen av bilen så det kanske är det som spelar in.
av Jordfelsbrytaren
#1344235
Lockis skrev: lör 26 okt 2019, 00:04
Jordfelsbrytaren skrev:
Lockis skrev:
hehe, jag funderade även på isofix fram. Men säljaren sa att det är något dem eftermonterar så det sparade jag in på. Lär inte behövas på 1-2 år, kommer bli lite Polestar optimering istället, hoppas bara på kampanj innan leverans innan jag lägger till det.
Låter bra Lockis :-) Polestar står högst på listan här med, hoppas på kampanj men kommer väl inte dyka upp innan sista ändringsdatum.
Bör inte vara någon fara, det monteras hos ÅF och det är även dem som fixar besiktningen. Så du kan säkert be dem lägga in det innan leverans ändå :)
Min säljare har sagt att det inte var något problem, dock så har jag valt att ta det utanför finansieringen av bilen så det kanske är det som spelar in.
Ah bra att det fungerar att eftermontera ISO-fix fram.
Ja, blir som nämnt att avvakta på kampanj igen gällande Polestar.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1344240
Jordfelsbrytaren skrev: lör 26 okt 2019, 10:40
Lockis skrev: lör 26 okt 2019, 00:04
Jordfelsbrytaren skrev:
Låter bra Lockis :-) Polestar står högst på listan här med, hoppas på kampanj men kommer väl inte dyka upp innan sista ändringsdatum.
Bör inte vara någon fara, det monteras hos ÅF och det är även dem som fixar besiktningen. Så du kan säkert be dem lägga in det innan leverans ändå :)
Min säljare har sagt att det inte var något problem, dock så har jag valt att ta det utanför finansieringen av bilen så det kanske är det som spelar in.
Ah bra att det fungerar att eftermontera ISO-fix fram.
Ja, blir som nämnt att avvakta på kampanj igen gällande Polestar.
Är detta en gammal kampanj? Hittar inga datum... https://www.bilia.se/bilar/volvo/polestar/
av Lockis
#1344250
fjohan82 skrev: lör 26 okt 2019, 11:17
Jordfelsbrytaren skrev: lör 26 okt 2019, 10:40
Lockis skrev: lör 26 okt 2019, 00:04

Bör inte vara någon fara, det monteras hos ÅF och det är även dem som fixar besiktningen. Så du kan säkert be dem lägga in det innan leverans ändå :)
Min säljare har sagt att det inte var något problem, dock så har jag valt att ta det utanför finansieringen av bilen så det kanske är det som spelar in.
Ah bra att det fungerar att eftermontera ISO-fix fram.
Ja, blir som nämnt att avvakta på kampanj igen gällande Polestar.
Är detta en gammal kampanj? Hittar inga datum... https://www.bilia.se/bilar/volvo/polestar/
Tror det, när jag var i kontakt med dem förra veckan hade dem ingen kampanj.
av LazerHawke
#1344264
Lockis skrev:
fjohan82 skrev: lör 26 okt 2019, 11:17
Jordfelsbrytaren skrev: lör 26 okt 2019, 10:40 Ah bra att det fungerar att eftermontera ISO-fix fram.
Ja, blir som nämnt att avvakta på kampanj igen gällande Polestar.
Är detta en gammal kampanj? Hittar inga datum... https://www.bilia.se/bilar/volvo/polestar/
Tror det, när jag var i kontakt med dem förra veckan hade dem ingen kampanj.
gällde till 15/9 tror jag den kampanjen
av magnik
#1344654
Fick ut min XC60 i förra veckan, beräknad leveransvecka var 45 från början. Hade V90CC tidigare och är än så länge väldigt nöjd med bytet. Uppskattar att sitta lite högre, den här bilen känns betydligt piggare och roligare att köra också. Det blir väl först när det är dags att åka på skidsemester som jag kommer att börja sakna V90'n... =)
av Lockis
#1344662
Andeem skrev:Fick tid nu på Fredag, då hämtar man ut sin bil V60 CC D4... längtan har varit lång.
Spännande! Grattis! Hur lång levtid har du haft?
av Lockis
#1344663
magnik skrev:Fick ut min XC60 i förra veckan, beräknad leveransvecka var 45 från början. Hade V90CC tidigare och är än så länge väldigt nöjd med bytet. Uppskattar att sitta lite högre, den här bilen känns betydligt piggare och roligare att köra också. Det blir väl först när det är dags att åka på skidsemester som jag kommer att börja sakna V90'n... =)
Grattis! Vad har du för motor och hur lång lev tid blev det? :-)
av Andeem
#1344669
Lockis skrev: mån 28 okt 2019, 14:53
Andeem skrev:Fick tid nu på Fredag, då hämtar man ut sin bil V60 CC D4... längtan har varit lång.
Spännande! Grattis! Hur lång levtid har du haft?
Tack!
Jag beställde den 2/5 och får den 1/11
så 6 månader.
  • 1
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 313

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]

Hej, jag har en V70 2010 1.6 som i volvo-servicen[…]