Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av caulfield
#1291557
Kanske ni kan svara på vad smartphone integrationen innebär i teknikpaketet, blåtandsuppkopplingen har man väl ändå ? Känns som ngt man klarar sig utan : vad säger ni?
av stevvee
#1291562
caulfield skrev:Kanske ni kan svara på vad smartphone integrationen innebär i teknikpaketet, blåtandsuppkopplingen har man väl ändå ? Känns som ngt man klarar sig utan : vad säger ni?
Är android auto och CarPlay som du får via kabel. Finns delade meningar vad man tycker om det.

Ja BT har du ändå


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1291563
Apple CarPlay och Android Auto.

Jag har det, men använder inte det. Dels måste mobilen pluggas in varje gång och både Spotify direkt i bilen och bilens egen navigator funkar bättre än via ACP enligt mig. Så med facit i hand är det bortkastade pengar.

Edit: såg att jag var tvåa med några sekunder 😉 En annan sak jag stör mig på med ACP. Ljudkvalitén blir betydligt sämre på t.ex Spotify än den appen som går att installera i bilen (som låter super). Det är den största anledningen att jag aldrig använder ACP längre.
av UnleashFusion
#1291580
caulfield skrev: fre 11 jan 2019, 10:17 Någon som har bra bild på skinnklädseln , AMBER RA22 ?
du menar RA20, oklart om jag har sett en nya v60 med amber-skinnklädseln men har några exemplar från V90:
https://www.blocket.se/orebro/Volvo_V90 ... ?ca=12&w=3
https://www.blocket.se/goteborg/Volvo_V ... ?ca=12&w=3
https://www.blocket.se/kronoberg/Volvo_ ... ?ca=12&w=3
av robert70
#1291593
Efter några år med VW så är det snart dags för Volvo igen ... :-)

Denna väntar jag på :
V60D4 AWD R Design
--Ice White
--Volvo On Call med klimat pkt.
--Panoramataklucka
--19" 5 Eker
--Avtagbart drag
--Tonade rutor
--Smartphone Integration
--Stänkskydd fram/bak

Angående Smartphone integration så tänkte jag som så att de kronorna kunde vara väl investerade för att få Waze/Google Maps i displayen , kanske hade funkat ändå?


--
av caulfield
#1291679
var precis och kollade på V60 CC , hade tänkt lägga en uppgradering till HK stereon men lyssnade på standard stereon nu vilken faktiskt lät helt ok . Ni som haft bilen med org stereo ett tag , har ni några djupare analyser eller synpunkter kring detta ?
av Lockis
#1291751
caulfield skrev: fre 11 jan 2019, 17:32 var precis och kollade på V60 CC , hade tänkt lägga en uppgradering till HK stereon men lyssnade på standard stereon nu vilken faktiskt lät helt ok . Ni som haft bilen med org stereo ett tag , har ni några djupare analyser eller synpunkter kring detta ?
Jag kör standard. Vanlig radio är skit men kör man TuneIN och Spotify så låter det riktigt bra :)
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 313

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]