Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stevvee
#1287863
Erlen skrev:Ja, fast jag har ju en orderbekräftelse med datum samt stått i Min Volvo hela tiden att din bil är beställd och planeras. Så nog måste den vara inskickad.

Är era handlare små ?
Jag funderar på om det är så att ex jag har fått en bil som egentligen skulle hamnat hos handlaren. För ingen V60 T8 finns väll hos någon ännu ? Detta var ju från början tänkt i början utav december när man presenterade bilen i somras.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Robbo
#1287964
Beställde w50. Blev en T5 Momentum Advanced, denim blue, tonade rutor, sportratt, 18" 5-Y ekrad Svart Diamond Cut, svart innertak, lastpaket samt klimatpaket VOC som alltid är med i VCC-tjänstebilar.

Hoppas på leverans i februari enligt preliminärt besked, har inte fått in den i Min Volvo än dock.
av Denesfay
#1288220
Nektergal skrev:
Holloman skrev: tor 20 dec 2018, 10:45
Nektergal skrev:Hej alla!

Det paketet känns som en riktig "grisen i söcken". När jag försökte få fram vad det innebär i en XC60 så visar de en film som är generisk och inte modellanpassad och jag har inte lyckats hitta vad det innebär. Nu efteråt när jag läst lite trådar här så är känslan att jag inte ska ha för höga förväntningar på det. Hämtar bilen i eftermiddag så jag får väl se om jag blir positivt överraskad eller om jag gjorde rätt som tonade ner förväntningarna.
Fick precis beställt min tjänstebil och valet föll ganska enkelt på en V60 med momentum advance (inget speciellt så sätt, men skoj då det är min första)

Det står dock k specen att tillvalet ”interiört belysningspaket” ligger extra också.
Kollade vad det innebar och det står

””Inkluderar belysning för: dörrförvaringsfack, innerdörröppnare, stämningsbelysning i dörrpanel och instrumentpanel i multicolor
samt belysta tröskeldekorer, instegsljus, golvbelysning bak, mugghållare och Tailgate.”

Nu till funderingarna:
1. Stämningsbelysning i dörrpaneler? Inte har väl v60 några sådana (om man jämför med v90)
Är det isåfall på både fram och bakdörrar?
Det är ju inte i handtagen iom att de nämns tidigare.
2. Stämningsbelysning i instrumentpanel, är detta dekorlisten som löper längs med hela panelen fram?
3. Vad är belysta tröskeldekorer?

Har försökt prata med en säljare men han kunde inte säga exakt...

Har sett filmer på den sk ”ambient belysningen” där man kan välja färg vilket inte direkt höjde några ögonbryn. Men hade så jäkla gärna velat ha belysningslist i dörrpaneler just för att få en behagligare miljö kvällstid.

Någon som kan säga exakt vad som gäller och som har det eller har sett det?

Ja ingen verkar vilja svara, Volvo har plockat bort filmen där en xc40 var prototyp för hur det såg ut i tillvalslistan.
Fasiken vad skoj! Min säljare svarar inte på mail när jag frågar mer specifikt längre.
Får du en lucka med din när ni är klara så fråga gärna å V60ns vägnar ;-)
Då jag har detta paket i min V60 som jag hämtade i Fredags kan jag förklara allt.

1. Stämningsbelysningen i dörrsidorna finns i handtagen, och dörrförvarngsfacken.
2. Finns ingen belysning i dekorlisten på V60 tyvärr. Detta finns i V90 och XC40 har jag sett. Troligtvis finns det inte då denna dekorlist inte löper samman med dörrsidans design som det gör i V90.
3. Belysta tröskeldekorer finns inte heller. Däremot finns ju belyningen under dörrsidan som lyser upp marken när du ska kliva i och ur.

Man kan säga att allt ingår utom detta: "stämningsbelysning i dörrpanel och instrumentpanel i multicolor
samt belysta tröskeldekorer,"
av mmard
#1288282
stevvee skrev: fre 21 dec 2018, 20:12
Erlen skrev:Ja, fast jag har ju en orderbekräftelse med datum samt stått i Min Volvo hela tiden att din bil är beställd och planeras. Så nog måste den vara inskickad.

Är era handlare små ?
Jag funderar på om det är så att ex jag har fått en bil som egentligen skulle hamnat hos handlaren. För ingen V60 T8 finns väll hos någon ännu ? Detta var ju från början tänkt i början utav december när man presenterade bilen i somras.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Beställde min v38, fick då uppskattat lev dat i februari. Nu har min bil legat i en sk ”Holding pool” fram tills i förra veckan enligt min handlare. Fick lev vecka 22 nu i förra veckan.

Enligt min handlare är det ingen skillnad på leveranstid hos olika handlare. Det som stör mig mest är att min polare gick in och beställde sin hos sin handlare i förrförra veckan och fick leveransdatum tre dagar efter min beställning i v16. Alltså har jag väntat i nästan 12 veckor längre men får ändå min ca 6 veckor senare. Dessutom fick jag inte lev datum innan jag låg på min handlare såpass hårt att denne kontaktade Volvos orderavdelning och då fick fram ett leveransdatum. Inte helt nöjd just nu även om det så klart inte är handlarens fel...
av stevvee
#1288292
mmard skrev:
stevvee skrev: fre 21 dec 2018, 20:12
Erlen skrev:Ja, fast jag har ju en orderbekräftelse med datum samt stått i Min Volvo hela tiden att din bil är beställd och planeras. Så nog måste den vara inskickad.

Är era handlare små ?
Jag funderar på om det är så att ex jag har fått en bil som egentligen skulle hamnat hos handlaren. För ingen V60 T8 finns väll hos någon ännu ? Detta var ju från början tänkt i början utav december när man presenterade bilen i somras.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Beställde min v38, fick då uppskattat lev dat i februari. Nu har min bil legat i en sk ”Holding pool” fram tills i förra veckan enligt min handlare. Fick lev vecka 22 nu i förra veckan.

Enligt min handlare är det ingen skillnad på leveranstid hos olika handlare. Det som stör mig mest är att min polare gick in och beställde sin hos sin handlare i förrförra veckan och fick leveransdatum tre dagar efter min beställning i v16. Alltså har jag väntat i nästan 12 veckor längre men får ändå min ca 6 veckor senare. Dessutom fick jag inte lev datum innan jag låg på min handlare såpass hårt att denne kontaktade Volvos orderavdelning och då fick fram ett leveransdatum. Inte helt nöjd just nu även om det så klart inte är handlarens fel...

Men vi märker ju här att alla får olika lev tid oavsett när man beställt så någon skillnad verkar det ju vara. Neostorm beställde ju direkt och får vänta bra mycket längre än vad jag får som beställde några veckor efter.
Borde ju vara den som är snabbast som får den först Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Denesfay
#1288312
Nu har inte jag läst på jätte mkt i denna tråd så det kanske redan har konstaterats, men vad jag har hört så är alla T8or försenade på grund av att Volvo inte får tag på batterier. Stor brist på batterier tydligen.
av stevvee
#1288314
Denesfay skrev:Nu har inte jag läst på jätte mkt i denna tråd så det kanske redan har konstaterats, men vad jag har hört så är alla T8or försenade på grund av att Volvo inte får tag på batterier. Stor brist på batterier tydligen.
Yes det är lite sena och alla batterier går åt T8an så T6 är ännu mer sen.
Jag får dock min T8 V.5 Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Denesfay
#1288315
stevvee skrev: mån 24 dec 2018, 09:34
Denesfay skrev:Nu har inte jag läst på jätte mkt i denna tråd så det kanske redan har konstaterats, men vad jag har hört så är alla T8or försenade på grund av att Volvo inte får tag på batterier. Stor brist på batterier tydligen.
Yes det är lite sena och alla batterier går åt T8an så T6 är ännu mer sen.
Jag får dock min T8 V.5 Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja vissa får bilar som årsmodell 2020 istället tydligen. Så lång tid kommer det att ta.
av Sthlmtwinengine
#1289496
Ny här efter många år med Audi så har jag beställt mig en V60 vecka 38, ännu inte fått något leveransdatum.

En T8 Inscription pepple grey
Teknikpaket
Loungepaket
19”
Intelsafe surround
Svart innertak
Aluminiumpaneler ”metal mesh”
Svart skinn
Harman Kardon-ljudet

Någon som vet när första T8:orna rullar ut på svenska vägar?
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 313

Jag svarade i din tidigare tråd också […]

ABS-lampan är åter och ett tag trodde j[…]

Jag har ingen lösning åt dig men jag ha[…]

DIN bil borde inte ta någon skada om ni kopp[…]