Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bempo
#1415288
Ang tillval av panoramatak. Jag har läst inlägg lite då och då att ”andra haft problem” och värme på sommaren och kallras på vintern. Vi har panoramatak på vår V60 CC och inte chans att jag vill avstå det. De problem som nämns är inget jag känt av på 2 år. Interiören blir ljus och det är en härlig känsla av rymd genom glaset. Gjorde nyligen en lång resa runtom i Sverige i en V60 med hyrbilsinredning alltså mörk klädsel och svart tak utan panorama. Det känns som en helt annan och mycket mindre bil.
Användarvisningsbild
av aikputte
#1415326
Jag har panoramatak och bor i Kiruna så bilen har fått känna på 30 minusgrader då och då, jag har inte haft några problem med det.
Om det ligger is på glaset som frusit fast så kan den knaka lite grann men det försvinner när bilen fått tina lite.
Användarvisningsbild
av perin
#1415344
På min nästa bil står panoramatak på önskelistan, och precis som ni skriver är det mycket ”hört från andra”. Men men, det är ett tillval som är högst frivilligt. En sak jag undrar över är om det är någon form av serviceintervall på panoramatak? Jag har en kollega som kör annat märke och för han låg det någon typ av service med års- eller mil intervall.
av Lövet
#1415349
perin skrev:En sak jag undrar över är om det är någon form av serviceintervall på panoramatak? Jag har en kollega som kör annat märke och för han låg det någon typ av service med års- eller mil intervall.
På vissa märken/modeller ingår det att rensa avrinning från panrama taket. Ingen stor grej.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1415400
Jag valde medvetet bort panorama då jag har haft problem med läckage på en bil. Jag ser inte heller vitsen med lucka, möjligtvis att det blir ljust men det gäller ju främst på vinterhalvåret. Det är så mörkt ändå...
Användarvisningsbild
av Robbi
#1415406
Så här blir min:
IMG_0103.PNG
IMG_0103.PNG (66.19 KiB) Visad 617 gånger
IMG_0102.PNG
IMG_0102.PNG (55.16 KiB) Visad 617 gånger
IMG_0101.PNG
IMG_0101.PNG (64.9 KiB) Visad 617 gånger
Bilagan IMG_0101.PNG finns inte längre
av riha
#1415573
Hur långt innan leverans såg ni statusändring på ett beställda bil?
Min preliminära lev.vecka är 53, status är orderlagd.
av riha
#1415652
Javerhammar skrev: mån 30 nov 2020, 17:54 Min ändrades för två veckor sedan till "Byggs", nu står den som att den är på väg till handlare.
Leverans V51
Ok, så runt 4 veckor innan Preliminära lev.
Då får jag hoppas att det snart händer något med min bil också 😁
  • 1
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 313
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]