Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1576095
JohanMB skrev: fre 12 apr 2024, 20:33 Dags för första Volvon sen V70N :-D

V60CC D4 Plus
Platinum Grey
Läder Charcoal
Akustikrutor
Driver Awareness
Klimatpaket
Harman Kardon
360-kamera
Dragkrok
Mörktonade rutor

Lagerbil - leverans nästa vecka :-D . Ska bli kul med lite variation efter några år med BMW.
Låter som ett bra val av bil :-)
Jag borde egentligen ha gjort samma sak, men höga räntor (Volvofinans ville ha nästan 10% när jag senast kollade) och malus gör att en annan del av mig säger att jag ska avstå.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1576141
fjohan82 skrev: sön 14 apr 2024, 18:41
JohanMB skrev: fre 12 apr 2024, 20:33 Dags för första Volvon sen V70N :-D

V60CC D4 Plus
Platinum Grey
Läder Charcoal
Akustikrutor
Driver Awareness
Klimatpaket
Harman Kardon
360-kamera
Dragkrok
Mörktonade rutor

Lagerbil - leverans nästa vecka :-D . Ska bli kul med lite variation efter några år med BMW.
Låter som ett bra val av bil :-)
Jag borde egentligen ha gjort samma sak, men höga räntor (Volvofinans ville ha nästan 10% när jag senast kollade) och malus gör att en annan del av mig säger att jag ska avstå.
Det är inte jättespännande med en ny bil. Nya V60 slår visserligen den äldre modellen på de flesta punkter men det är inte värt priset i dagsläget.
av JohanMB
#1576383
Perra83 skrev: mån 15 apr 2024, 10:06
Det är inte jättespännande med en ny bil. Nya V60 slår visserligen den äldre modellen på de flesta punkter men det är inte värt priset i dagsläget.
Jag tänker att de som följer/skriver i denna tråd kanske ändå tycker att det är intressant med ny bil ;-) . Sedan är det naturligtvis mycket pengar för en ny Volvo. Jämfört med BMW som jag kommer från närmast är Volvo dock betydligt förmånligare i både inköp och försäkring mm. Är man i situationen som jag att man vill ha ny Volvo men inte är övertygad om att bil med laddsladd blir en affär man räknar hem är det väl tvärt om nu man ska passa på medan det finns lagerbilar kvar. Malus är trist men trots allt en förhållandevis liten summa i totalkalkylen, framför allt om man tänker sig ett ägande på mer än tre år.
av JohanMB
#1576384
fjohan82 skrev: sön 14 apr 2024, 18:41
Låter som ett bra val av bil :-)
Jag borde egentligen ha gjort samma sak, men höga räntor (Volvofinans ville ha nästan 10% när jag senast kollade) och malus gör att en annan del av mig säger att jag ska avstå.
Slå till! Det finns några kvar runt om i Sverige med fina specar :-D (och några med mindre fina specar).
Användarvisningsbild
av Robbi
#1576388
JohanMB skrev:
fjohan82 skrev: sön 14 apr 2024, 18:41
Låter som ett bra val av bil :-)
Jag borde egentligen ha gjort samma sak, men höga räntor (Volvofinans ville ha nästan 10% när jag senast kollade) och malus gör att en annan del av mig säger att jag ska avstå.
Slå till! Det finns några kvar runt om i Sverige med fina specar :-D (och några med mindre fina specar).
8,99 och går snart ner. De har rörlig ränta.
  • 1
  • 309
  • 310
  • 311
  • 312
  • 313
Öppna bilen

Vet ej hur det gått för TS, men fö[…]

Var hos forhandler i dag og fikk fastslått a[…]

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]