Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pwg
#1291130
Har läst igenom tråden och det verkar vara väldigt stor spridning mellan ordervecka och leveransvecka, verkar som att det finns flera som haft otur med sina beställningar (eller råkat ut för klantiga säljare)...
Min V60 T8 R-Design beställdes v39 och fick senast idag uppdatering av säljaren ”er bil ser ut att vara leveransklar i slutet februari/början av mars”. Så jag börjar faktiskt tro på att det håller... 🙂🤞
av dfa
#1291158
stevvee skrev:
sx3000 skrev:Någon av Er som beställt en T8 som hört något nytt?
Min står fortfarande som beräknad leverans vecka 7, står att informationen är uppdaterad 2018-12-21.
Vet inte om jag vågar hoppas på att dom håller tiden :o

Hur nära leverans ändras status till Byggd och sedan vidare till "påväg till handlare"?
Ja samma vecka som den går till handlaren ändras det väll. Så leverans v.7 för dig så borde den uppdateras ungefär v.7. Bilen tar ju bara ca 2 dagar att nå över hela Sverige så är ju inte som att beställa en Bmw där den är klar 3 veckor innan leverans.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Min erfarenhet är att bilen byggs cirka 4 veckor efter sista ändringsdatum. Sedan lägger byggsidan på ytterligare 2 veckor för leverans som "default", men i verkligheten kan det gå snabbare.
Så om det står leverans vecka 7 borde specen vara låst förra veckan kanske(?) och bilen kommer byggas crika vecka 5.
Därefter slår det om till "påväg till din handlare" och förhoppningsvis får du ett samtal och inbokad leverans.
Obs att om du kontaktar handlaren så kan du få preliminärt leverans datum av bilen till dem.
av stevvee
#1291243
xcxx skrev:V60 T8 hämtad :-)
Bild nice !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av SpeechError
#1291254
xcxx skrev: ons 09 jan 2019, 11:30 V60 T8 hämtad :-)
Nice, Fick just mail "Vi som jobbar i Torslanda har lagt sista handen på din bil" så nu dröjer det nog inte så länge...
av sx3000
#1291257
xcxx skrev: ons 09 jan 2019, 11:30 V60 T8 hämtad :-)
Härligt !! Men du glömde den obligatoriska bilden.. ;)
Mailade min handlare, fick till svar att den byggs denna eller nästa vecka. Leverans i mitten på februari precis som minvolvo säger.
av Lockis
#1291287
sx3000 skrev: ons 09 jan 2019, 12:39
xcxx skrev: ons 09 jan 2019, 11:30 V60 T8 hämtad :-)
Härligt !! Men du glömde den obligatoriska bilden.. ;)
Mailade min handlare, fick till svar att den byggs denna eller nästa vecka. Leverans i mitten på februari precis som minvolvo säger.
Observera att "leverans" betyder att den är färdig med dem sista sakerna gjorda hos handlaren. Min stod hos handlaren i 2 veckor nästan då dem hade mycket att göra :(
av RMos
#1291496
Premiärinlägget :-)

Beställt en V60 T8 R-design v36. Leverans v6 enl säljare och Min Volvo

Spec:
Chrystal white
Stylingsats
19”
Drag
Harman kardon
Teknikpaket
Lastpaket
Intellisafe surround
Tonade rutor
Lastgaller
Elmanövrerad förarstol
av Phil
#1291554
Beställt V60 T5 R-design

Osmium grå
Teknikpaket
Volvo on call paket
Tonade rutor
Borttag emblem baklucka
Elektrisk förarstol med minne
DAB+
Barnsäkerhetslås bakdörrar

Det får räcka så, måste hålla nere priset :-)
Nu är det bara den tråkiga väntan
av stevvee
#1291555
Phil skrev:Beställt V60 T5 R-design

Osmium grå
Teknikpaket
Volvo on call paket
Tonade rutor
Borttag emblem baklucka
Elektrisk förarstol med minne
DAB+
Barnsäkerhetslås bakdörrar

Det får räcka så, måste hålla nere priset :-)
Nu är det bara den tråkiga väntan
Spännande att du valde DAB+
Mycket utlandskörning?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 313
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]