Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1344678
Andeem skrev:
Lockis skrev: mån 28 okt 2019, 14:53
Andeem skrev:Fick tid nu på Fredag, då hämtar man ut sin bil V60 CC D4... längtan har varit lång.
Spännande! Grattis! Hur lång levtid har du haft?
Tack!
Jag beställde den 2/5 och får den 1/11
så 6 månader.
Oj, det var ingen snabb leverans. Som jag förstod det var väl dock CC'n fortfarande ganska eftertraktad och tar 4-5 mån.
av Andeem
#1344679
Lockis skrev: mån 28 okt 2019, 16:21
Andeem skrev:
Lockis skrev: mån 28 okt 2019, 14:53

Spännande! Grattis! Hur lång levtid har du haft?
Tack!
Jag beställde den 2/5 och får den 1/11
så 6 månader.
Oj, det var ingen snabb leverans. Som jag förstod det var väl dock CC'n fortfarande ganska eftertraktad och tar 4-5 mån.
Jo men sen var det industri semester och de ställde om till 2020 modelen i samma veva.
av Monnier
#1344924
Fick precis reda på att med lite tur kan jag hämta min bil redan i mellandagarna istället för v2 som står i min volvo. :)
V60 T6 TE
Användarvisningsbild
av coachen
#1344943
Min bil kommer finnas hos ÅF innan årsskiftet, hämtas i början av Maj :bored:
T6 Twin
av Lockis
#1345305
larsha1 skrev:
coachen skrev:Min bil kommer finnas hos ÅF innan årsskiftet, hämtas i början av Maj :bored:
T6 Twin
Hur är det möjligt?
Skulle gissa tjänstebil, och avtalet på nuvarande går ut runt maj.
Användarvisningsbild
av coachen
#1345313
Lockis skrev:
larsha1 skrev:
coachen skrev:Min bil kommer finnas hos ÅF innan årsskiftet, hämtas i början av Maj :bored:
T6 Twin
Hur är det möjligt?
Skulle gissa tjänstebil, och avtalet på nuvarande går ut runt maj.
Stämmer, något dålig planering av ÅF kanske samtidigt okej så man inte drabbas av batteribrist
av Lockis
#1345314
coachen skrev:
Lockis skrev:
larsha1 skrev: Hur är det möjligt?
Skulle gissa tjänstebil, och avtalet på nuvarande går ut runt maj.
Stämmer, något dålig planering av ÅF kanske samtidigt okej så man inte drabbas av batteribrist
Hur menar du att det är planerat dåligt av ÅF?
Dem meddelade väl dig vad prel lev tid var vid beställning? Fick du annan info då?
Användarvisningsbild
av coachen
#1345315
Lockis skrev:
coachen skrev:
Lockis skrev: Skulle gissa tjänstebil, och avtalet på nuvarande går ut runt maj.
Stämmer, något dålig planering av ÅF kanske samtidigt okej så man inte drabbas av batteribrist
Hur menar du att det är planerat dåligt av ÅF?
Dem meddelade väl dig vad prel lev tid var vid beställning? Fick du annan info då?
Ja minst 10 mån sas det då och det pratades även om att den skulle skruvas i Kina. Nu blev det Torslanda samt att Volvo verkar ladda för högre tempo. Produktions start v46 är vad jag har hört på T6 twin
av Dubbelpippi
#1345335
coachen skrev: tor 31 okt 2019, 22:03
Lockis skrev:
coachen skrev:
Stämmer, något dålig planering av ÅF kanske samtidigt okej så man inte drabbas av batteribrist
Hur menar du att det är planerat dåligt av ÅF?
Dem meddelade väl dig vad prel lev tid var vid beställning? Fick du annan info då?
Ja minst 10 mån sas det då och det pratades även om att den skulle skruvas i Kina. Nu blev det Torslanda samt att Volvo verkar ladda för högre tempo. Produktions start v46 är vad jag har hört på T6 twin
Jag fick exakt samma från ÅF när jag skulle beställa i början av juli. "Förmodligen kommer V60 T6 TE inte förrän Q2 2020, det är senate infon." Först var det Q1, men ändrades sedan till Q2.

Då mitt dåvarande bilavtal gick ut 2019-09-01 så kände jag att jag inte kunde vänta till ev. maj 2020 (på grund av ytterligare värdeminskning, fler mil på mätaren, risk för krångel/repartationer osv) så jag slog till på en V60 D4 istället, som jag hämtade ut igår (!!! bild kommer :-D )

Körde alltså min gamla bil 2 månader extra, vilket kändes ok då det inte gjorde så stor effekt på vad jag fick för den i slutändan. Men hade jag vetat att V60 T6 TE hade kunnat levereras tidigare hade jag kört min gamla till årsskiftet, helt klart. Dock hade vi en massa ändringar i våran bilpolicy som trädde i kraft i september i år (efter att jag lagt min beställning). Det innebar bland annat en ökning från 10 PBB till 11 PBB för el- och laddhybrider, vilket hade betytt att jag kunnat klämma in lite lull-lull i en V60 T6 TE. Hade jag beställt i somras hade jag fått absoluta basmodellen och fått singla slant om 1 eller 2 optioner/paket.

Så, får puttra diesel i 3 år och hoppas på att laddhybridernas leveranstid är lite stabilare vid nästa byte ^^ Min gamla bil var en laddhybrid som jag tog ut 2016-08, den kom på 4 månader från beställningsdatum.
  • 1
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 313
Vi som beställt nya XC60

Jag lade första beställningen 23[…]

Har felkod HCM-B104154, lägesgivarna må[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal […]

Stigande tomgång.

B230fb, 940 91.a. Inga felkoder och ingen lampa.