Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1330064
yknot skrev: fre 02 aug 2019, 18:55 Så har hon tillslut fått komma hem & träffa sin lillasyster! Allt känns toppen och ÅF har verkligen gjort ett toppenjobb för att ge tillbaka och få mej att bortse de som inträffade! Så glad! :-D
Grattis till nya bilen! :-)
All heder åt den ÅF som fixade det på ett så bra sätt!
Det finns dom som bara försöker vifta undan en sak av denna karaktären, vilket drar ner ÅF varumärke i skiten...
Användarvisningsbild
av Bullmark
#1330079
yknot skrev: fre 02 aug 2019, 18:55 Så har hon tillslut fått komma hem & träffa sin lillasyster! Allt känns toppen och ÅF har verkligen gjort ett toppenjobb för att ge tillbaka och få mej att bortse de som inträffade! Så glad! :-D
Kul att höra! Och vilka snygga fälgar den fick, verkligen nice. :-)
Grattis!!
av waspman
#1330394
Då går man i väntans tider... Byter in min KIA efter lite strul till en V60 D4 solid svart Momentum advanced +teknikpaket+tonade rutor+ el-stol förare.
Ska bli kul att bli volvoägare igen.
av Ooas
#1330427
La en beställning på en v60 cc den 20e juni, alltså för 46 dagar sedan. På mina sidor står det endast "orderlagd". Någon som vet hur lång tid det kan ta att ens få ett preliminärt tillverkningsdatum? Pratade med handlaren för någon vecka sedan men han sa att den fortfarande ligger i holding pole. Kanske någon här som har mer erfarenhet av att beställa nytt då detta är första nybilsköpet för mig ;)
Användarvisningsbild
av epostaren
#1330451
Fick min T5:a Polestaroptimerad idag. Har inte kört så mycket, men det som jag mest var ute efter med optimeringen var att slippa fördröjningen från det man trycker på gasen och att bilen kör iväg. T.ex. när jag står still i en korsning eller rullar sakta fram mot en korsning och trycker på gasen, så kommer responsen direkt utan fördröjning. Värt varje krona med bara den upplevelsen, så allt annat som en optimering tillför, är bonus för mig.
av Ooas
#1330453
Stoffel skrev: mån 05 aug 2019, 16:49 Jag har väntat 12 veckor på min CC och den är beräknad till v43 alltså 11 veckor kvar 🙄

Min förra tog 11veckor v70 MY16
Tack för svar! Låter som man kommer få sitta och uppdatera volvosidan maniskt några veckor till då kanske.. 🙄
Användarvisningsbild
av aikputte
#1330455
Jag är inne på min 17e vecka att vänta på min V60, men det är 7 veckor kvar enligt Min Volvo.
Dock har sidan inte uppdaterats sen 2 juli.

Antar att den långa leveranstiden har lite att göra med att man bor i norrlands inland och det kanske inte är lika prioriterat som storstäderna...
av Lövet
#1330464
aikputte skrev:Antar att den långa leveranstiden har lite att göra med att man bor i norrlands inland och det kanske inte är lika prioriterat som storstäderna...
Snabbsvar
Det påverkar ingenting
av jaronsso
#1330639
aikputte skrev: mån 05 aug 2019, 18:30 Jag är inne på min 17e vecka att vänta på min V60, men det är 7 veckor kvar enligt Min Volvo.
Dock har sidan inte uppdaterats sen 2 juli.

Antar att den långa leveranstiden har lite att göra med att man bor i norrlands inland och det kanske inte är lika prioriterat som storstäderna...
Förmodar det har varit samma levtid hela tiden? Den har inte blivit varken längre eller kortare under tidens gång?

Norrland eller vad det är spelar ingen roll. Ordern ligger där den ligger oavsett var ÅF finns.
  • 1
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 312
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]