Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pergrein
#1424300
Köpte dom på skroten. Är bara söka på dimljuskåpor på V60 så ser du vilka d är via bilderna. Nä var väl inte svårt att montera men man får vara försiktig när man bänder runt dom. Jag satte tape för att skydda lacken. Underlättar ju när man kan se var hakarna är på dom som man har löst.

Verkar finnas på bildelbasen nu så du får ett par.

Mvh
Per
av pergrein
#1424319
Ok, nå det verkar ju komma in lite då och då...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1424325
Finns några uppsättningar i skrivande stund.
Användarvisningsbild
av Slasse
#1424332
Men jag måste säga att B4-motorn verkar vara mycket fin. Det märks att de jobbat på den mot min V70 (D4 VEA MY16) då den går mycket mjukare, inte har samma gummisnoddseffekt och vridet kommer tidigare. Trots avsaknad av Polestar (ska komma Q2 enligt min säljare).

Två saker att anmärka på dock: bromsarna verkar mycket klenare. Man får pressa mycket hårdare än på min gamla V70. Sedan så står halvljusen LÅGT som standard. Pianolacken på instrumenteringen är jobbig för mig med OCD. Putsduken får gå varm flera gånger per dag. :D
av Vicenthallberg
#1424725
Slasse skrev:Men jag måste säga att B4-motorn verkar vara mycket fin. Det märks att de jobbat på den mot min V70 (D4 VEA MY16) då den går mycket mjukare, inte har samma gummisnoddseffekt och vridet kommer tidigare. Trots avsaknad av Polestar (ska komma Q2 enligt min säljare).

Två saker att anmärka på dock: bromsarna verkar mycket klenare. Man får pressa mycket hårdare än på min gamla V70. Sedan så står halvljusen LÅGT som standard. Pianolacken på instrumenteringen är jobbig för mig med OCD. Putsduken får gå varm flera gånger per dag. :D
Kan det kanske vara att nya volvos har break by wire och din gamla V70 har traditionellt bromssystem?
Användarvisningsbild
av Slasse
#1424733
Vicenthallberg skrev:
Slasse skrev:Men jag måste säga att B4-motorn verkar vara mycket fin. Det märks att de jobbat på den mot min V70 (D4 VEA MY16) då den går mycket mjukare, inte har samma gummisnoddseffekt och vridet kommer tidigare. Trots avsaknad av Polestar (ska komma Q2 enligt min säljare).

Två saker att anmärka på dock: bromsarna verkar mycket klenare. Man får pressa mycket hårdare än på min gamla V70. Sedan så står halvljusen LÅGT som standard. Pianolacken på instrumenteringen är jobbig för mig med OCD. Putsduken får gå varm flera gånger per dag. :D
Kan det kanske vara att nya volvos har break by wire och din gamla V70 har traditionellt bromssystem?
lam81 skrev:Har inte B4 bromsregenerering i början av bromsningen, och först vid hårdare tryck skivbromsarna?
Så måste det givetvis vara. :D
  • 1
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 312

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]