Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Holpet
#1311713
stevvee skrev: mån 15 apr 2019, 11:05
Holpet skrev: mån 15 apr 2019, 10:52 V60 T8 Inscription
Pebble Grey och drag blev mina tillval.
Ser inte vad jag får ut för nytta av Teknikpaket eller annat extra tillval. Möjligen att kamera hade varit trevligt att ha.
Leverans Q4 2019.
Tycker du missar rätt mycket som är användbart och gör bilen säkrare och bättre.
ex:

Intellisafe Surround : Ovärdeligt oavsett hur uppmärksam man är som förare och kan rädda en flera gånger för en självrisk.
Navigation : riktigt bra för en T8 då du kan låta bilen planera batterianvändningen själv vid längre sträckor (får ner förbrukningen rejält)
Dynamisk led strålkastare : Fungerar underbart och bilen sköter allt åt dig, du kan ha på helljus trots att du ligger bakom en annan bil och på så sätt ha bättre uppsikt och se faran innan den inträffar
Parkeringskamera : Rätt skönt att ha men föredrar 360 kameran (V90 är den mer ovärderlig på)
Kanske dåligt försökt av säljaren, men det verkade inte så bra som du beskriver det :-)
Navigation kanske man kan klämma in, alternativt eftermontera?
Vad skiljer intellisafe surround mot intellisafe assist som ingår?
av stevvee
#1311732
Holpet skrev:
stevvee skrev: mån 15 apr 2019, 11:05
Holpet skrev: mån 15 apr 2019, 10:52 V60 T8 Inscription
Pebble Grey och drag blev mina tillval.
Ser inte vad jag får ut för nytta av Teknikpaket eller annat extra tillval. Möjligen att kamera hade varit trevligt att ha.
Leverans Q4 2019.
Tycker du missar rätt mycket som är användbart och gör bilen säkrare och bättre.
ex:

Intellisafe Surround : Ovärdeligt oavsett hur uppmärksam man är som förare och kan rädda en flera gånger för en självrisk.
Navigation : riktigt bra för en T8 då du kan låta bilen planera batterianvändningen själv vid längre sträckor (får ner förbrukningen rejält)
Dynamisk led strålkastare : Fungerar underbart och bilen sköter allt åt dig, du kan ha på helljus trots att du ligger bakom en annan bil och på så sätt ha bättre uppsikt och se faran innan den inträffar
Parkeringskamera : Rätt skönt att ha men föredrar 360 kameran (V90 är den mer ovärderlig på)
Kanske dåligt försökt av säljaren, men det verkade inte så bra som du beskriver det :-)
Navigation kanske man kan klämma in, alternativt eftermontera?
Vad skiljer intellisafe surround mot intellisafe assist som ingår?
Låter som en totalt ointresserad säljare :)

Assist är hjälpsystem så som dödavinkel varning osv medans surround varnar ex om du backar och det kommer en cykel,barn djur,bilar osv som närmar sig bilen även framåt. Gudomligt på parkeringar tycker jag.

Navigation går nog att få i efterhand helt klart men troligtvis till en relativt dyr kostnad till grundpriset i teknik. Jag själv åker teknik pro.

Har du åkt dynamiska led strålkastare en gång vill man aldrig vara utan. Saknade det som bara den när jag låna mammas nya XC60 och hon reagerade lika efter hon lånat en utav våra.
av Superk
#1311830
Har beställt nya v60 cross country, 2019 ice white , maxtonade rutor moment paketet vov osv. Ska lämna in skisplaten på lack men är de någon som vet färgkoden till den? Original skulle den gå på 11 500kr , ska få den lackad för 2000kr på verkstad men är lite osäker på färgkoden. Den gamla xc70 hade 426 tror jag men är tveksam om det är samma på nya v60cc.
Funderar på att få den så den får samma look som borstat stål. någon som har koll på ev färgkode?
Användarvisningsbild
av leiwi
#1311837
Jansson44 skrev: tor 11 apr 2019, 20:41 Beställde en Volvo V60 CC Adcanced SE II v10 och blev lovad leverans mitten av Maj, uppdaterades förra veckan till leverans v29. Årsmodell 2020.
Totalt 19 veckor, tyckte det kändes riktigt saftigt till en början men efter att ha läst om XC60 och leveranstider på ett år så känns det ändå ok.. Hoppas tiden kapas lite i slutändan, bättre att få den innan industrisemestern drar igång!
Jag beställde samtidigt , ser du var den skall byggas någonstans?
av Jansson44
#1311874
leiwi skrev:[quote=Jansson44 post_id=<a href="tel:1310814" data-original-title="" title="">1310814</a> time=<a href="tel:1555008094" data-original-title="" title="">1555008094</a> user_id=66314]
Beställde en Volvo V60 CC Adcanced SE II v10 och blev lovad leverans mitten av Maj, uppdaterades förra veckan till leverans v29. Årsmodell 2020.
Totalt 19 veckor, tyckte det kändes riktigt saftigt till en början men efter att ha läst om XC60 och leveranstider på ett år så känns det ändå ok.. Hoppas tiden kapas lite i slutändan, bättre att få den innan industrisemestern drar igång!
Jag beställde samtidigt , ser du var den skall byggas någonstans?[/quote]

Har du fått samma leveransdatum?
Står att den ska byggas i Torslanda.
av DANYN
#1311981
@Dunderkarlsson, Står det så på minvolvo eller har du fått besked från säljaren? Jag har beställt en V60 T8 i mitten på februari och det står fortfarande beräknad leverans om 4 veckor på minvolvo. Dock så är status fortfarande bara orderlagd..
av mmard
#1311988
Jag beställde min V60 T8 i slutet av september och får den i slutet av maj. Hade det varit en privat bil hade jag hävt köpet för längesedan men tyvärr var det ingen handlare som kunde få fram en bil snabbare när jag väl fick mitt leveransdatum i Januari så det är bara att sitta vackert i båten.
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 312

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]