Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Slasse
#1418916
Vicenthallberg skrev: mån 14 dec 2020, 14:52
Slasse skrev:@Vicenthallberg, Aha, men då ser du där när den börjas byggas. Sedan så tar det ungefär 7-10 dagar från den är färdigbyggd till den är leveransklar, beroende på var du är i Sverige.
Ändras den till byggd när den börjar byggas eller är det när den är byggd och redo för leverans till ÅF? Måste säga att vws portal är bättre.. hoppas bilen är bättre... 😊
Jag fick ett mail att den var klar idag. Skulle gärna velat haft ett meddelande att dom höll på att bygga den också.
av Vicenthallberg
#1419095
Slasse skrev:[quote=Vicenthallberg post_id=<a href="tel:1418146" data-original-title="" title="">1418146</a> time=<a href="tel:1607953921" data-original-title="" title="">1607953921</a> user_id=73685]
Slasse skrev:@Vicenthallberg, Aha, men då ser du där när den börjas byggas. Sedan så tar det ungefär 7-10 dagar från den är färdigbyggd till den är leveransklar, beroende på var du är i Sverige.
Ändras den till byggd när den börjar byggas eller är det när den är byggd och redo för leverans till ÅF? Måste säga att vws portal är bättre.. hoppas bilen är bättre... 😊
Jag fick ett mail att den var klar idag. Skulle gärna velat haft ett meddelande att dom höll på att bygga den också.[/quote]

Härligt din tidsplan verkar ju hålla då.
Ja jag håller med hade gärna sett en uppdatering med prel byggvecka samt en uppdatering när bilen börjar byggas.
av Rallykalle63
#1419259
Service avtal.
Ni som köpt nya V60 , har ni valt service avtal ? Är det billigare än att betala servicen då man gör den ? Hur mycket betalar ni för serviceavtalet ? Dessutom verkar ju serviceavtalet bli dyrare om man inte väljer Volvia försäkring .
av Bempo
#1419296
199:- per månad eftersom jag hade bilen på avbetalning första månaden :) och jag anser det är klart värdefullt att ha ett avtalat pris på service.
Användarvisningsbild
av js1
#1419302
Isåfall har jag blivit lurad. Jag betalar 299.- per månad. V60 T5:a 2020, 36 månaders avtal och 1000mil per år.
Har också Volvia och Volvofinans :-o
Användarvisningsbild
av Slasse
#1419311
Nu ringde även bilhandlaren och satte ett datum till 14 januari. Det borde betyda att de behöver ca 10 dagar på sig att göra bilen klar med allt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
av Lövet
#1419342
perin skrev:Jag tror det är upp till varje ÅF att sätta pris.
Ja, plus att för nybil subventioneras serviceavtalet olika mycket via diverse kampanjer
Användarvisningsbild
av Robbi
#1419409
Jag har beräknat V.6. Det är också då som min servicelampa brukar börja lysa på min V90, som ska i inbyte. Betyder det att jag måste serva innan jag lämnar in, ifall den börjar lysa då? Skatthelvetet åker jag på då det är januari.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1419449
Robbi skrev: tis 22 dec 2020, 00:15 Jag har beräknat V.6. Det är också då som min servicelampa brukar börja lysa på min V90, som ska i inbyte. Betyder det att jag måste serva innan jag lämnar in, ifall den börjar lysa då? Skatthelvetet åker jag på då det är januari.
Får du inte tillbaka skatten om du ställer av bilen innan ägarbytet, dvs snabbt i mobilen innan ägarbytet sker? Eller ställer man bilen hos ÅF dagen innan och gör den manövern då :-)
  • 1
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 313
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]