Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Snowroller01
#1334374
Hej ny på forumet.
Spännande att läsa.
Beställde min v60 cc 27/6 och kan väl villigt erkänna att jag loggar in ohälsosamt många gånger på min volvo.
Har fortf inte fått något prel lev vecka.
Någon som vet när man kan tänkas få reda på det?
av Andeem
#1334378
jaronsso skrev: tis 27 aug 2019, 19:24
Andeem skrev: tis 27 aug 2019, 16:16
jaronsso skrev: tis 27 aug 2019, 15:07

Finns många som rapporterat om problemet under sommaren.
Jag beställde också i maj med tonade rutor.
Ska hämta min på torsdag.
Men det har skett problem under sommaren. Jag noterade att man under en tid inte ens kunde välja till tonade rutor. Om det var pga problemen med rutorna, eller om det bara var problem med bilbyggarmodulen har jag ingen aning om, men det var någon vecka i (tror det var juni), man ej kunde välja det till V60 alls på nätet.
Jag la min beställning den 2/5 då vart det inga problem att lägga till tonade rutor, men som du säger runt Juni månad så var det helt borta (om det var en bugg eller inte låter jag vara osakt)

Beställde i maj och får den redan nu vilken lyx. Vad är det för motor, utrustning som du valde?
Blir det en 2019 eller en 2020?
Redan och redan. 17 veckor levtid fick jag. Tycker jag räcker gott och väl :)
Men faktum är att bilen ”låg i pipe” redan när jag beställde. Köpte genom Bilia och de ligger alltid på en massa bilar som är ändringsbara. Vet ej exakt när de lade själva ordern initialt.
Allt är ju inte ändringsbart, men har man tur kan man plocka en sådan bil hos de större återförsäljarna. Jag kollade med konkurrenter som inte hade det alternativet och då var det 7-8 veckor längre levtid.

Min är D3 Momentum advance II, Pebble Grey, automat, läder, teknik, drag, tonade rutor, plus lite till.
Inget märkvärdigt :)
Ska bli väldigt kul på torsdag! Kunde hämtat redan imorn men kan inte själv då.
Då får du lägga upp lite bilder på skönheten :)
av BulletGT
#1334412
Någon mer än jag som har airbag problem på sin bil? Kommer upp ibland att verkstaden ska kontaktas. Tydligen strular check programmet vid start. Jag har varit inne 2 ggr med bilen, snart dax för 3:e.
V60 T5 R-design 2020.
av yknot
#1334717
BulletGT skrev: ons 28 aug 2019, 14:50 Någon mer än jag som har airbag problem på sin bil? Kommer upp ibland att verkstaden ska kontaktas. Tydligen strular check programmet vid start. Jag har varit inne 2 ggr med bilen, snart dax för 3:e.
V60 T5 R-design 2020.
Hej!

Jag får också upp airbagfelet vid så gott som varje start men försvinner efter ett par sekunder. ÅF säger att de kommer försvinna av sej själv och att det inte behövs service..
Airbagen skall funka som den ska.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1334745
yknot skrev: tor 29 aug 2019, 22:31
BulletGT skrev: ons 28 aug 2019, 14:50 Någon mer än jag som har airbag problem på sin bil? Kommer upp ibland att verkstaden ska kontaktas. Tydligen strular check programmet vid start. Jag har varit inne 2 ggr med bilen, snart dax för 3:e.
V60 T5 R-design 2020.
Hej!

Jag får också upp airbagfelet vid så gott som varje start men försvinner efter ett par sekunder. ÅF säger att de kommer försvinna av sej själv och att det inte behövs service..
Airbagen skall funka som den ska.
Felet på den personen som svarar dej så kommer definitivt inte att försvinna !!
Skaffa en ny seriös kontakt
av Mxjocke
#1334765
Volvo V60 D4 Momentum Advanced SE II Automat
Ice vit 614
Teknikpaket
Klimatpaket (ingår i SE)
CharcoalTextil/Vinyl R300
20"10-Sp Turbine Black DC, Sportchassi, Dimljus (LED)
Dragkrok
Vinterhjul 18" 5 Y-ekrad Svart DC Dubbat

Leverans Dec/Jan
F897161456C31BBA302137178B1EC6C2.jpg
F897161456C31BBA302137178B1EC6C2.jpg (51.83 KiB) Visad 411 gånger
BB7B5E1C63AD11E7347E7FA573EDD96E.jpg
BB7B5E1C63AD11E7347E7FA573EDD96E.jpg (48.52 KiB) Visad 411 gånger
Senast redigerad av 1 Mxjocke, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av aikputte
#1334774
Idag ringde min säljare, bilen har kommit.
Bilfirman har haft problem med skadegörelse på nya bilar som stått ute på gården men min bil blir lite VIP-ad för den är så udda och kommer stå inomhus och låst hela helgen :)

Så leverans blir nog i slutet på nästa vecka när dom har gjort dom sista småsakerna som ska dit.

Min Volvo visade leverans vecka 39 från början, när den väl byggts blev det 38 och nu lutar det åt 36.
Regnr och ny vecka etc syns inte i Min Volvo än så det släpar efter men regnr har jag fått.
av LazerHawke
#1334807
aikputte skrev:Idag ringde min säljare, bilen har kommit.
Bilfirman har haft problem med skadegörelse på nya bilar som stått ute på gården men min bil blir lite VIP-ad för den är så udda och kommer stå inomhus och låst hela helgen :)

Så leverans blir nog i slutet på nästa vecka när dom har gjort dom sista småsakerna som ska dit.

Min Volvo visade leverans vecka 39 från början, när den väl byggts blev det 38 och nu lutar det åt 36.
Regnr och ny vecka etc syns inte i Min Volvo än så det släpar efter men regnr har jag fått.
regnr kommer när bilen är levererad
av Torslanda
#1334861
LazerHawke skrev: fre 30 aug 2019, 12:21
aikputte skrev:Idag ringde min säljare, bilen har kommit.
Bilfirman har haft problem med skadegörelse på nya bilar som stått ute på gården men min bil blir lite VIP-ad för den är så udda och kommer stå inomhus och låst hela helgen :)

Så leverans blir nog i slutet på nästa vecka när dom har gjort dom sista småsakerna som ska dit.

Min Volvo visade leverans vecka 39 från början, när den väl byggts blev det 38 och nu lutar det åt 36.
Regnr och ny vecka etc syns inte i Min Volvo än så det släpar efter men regnr har jag fått.
regnr kommer när bilen är levererad
Behöver du inte regnumret för att kunna försäkra bilen? Isf vore det ju fint om man fick det innan.
  • 1
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 313

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]