Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1358566
Insjö78 skrev: sön 12 jan 2020, 12:17 Den färgen ni har Pärh och Lockis är spoot on alltså! I mitt tycke så "vinner" Lockis tack vare han har tonat sin ;-) :-D . Men smaken är som baken.. ;-)
Hehe tack! Tyckte också toningen blev spot on. 15% ljus insläpp. Tror 5% som var nästa steg blivit för mörkt. Det svarta gör sig dock väldigt bra mot det blåa. Och dem silvriga detaljerna växer på mig. Trodde först det var blankt men dem var matta så dem gör sig bra :-)

Man hittar nya detaljer hela tiden, som kontrast sömmarna som kommer i hela bilen och även på tyg mattorna. Kan starkt rekommendera en R-design till alla som funderar på V60.
av Insjö78
#1358577
Jepp toningen gör hur mycket som helst!, 15% blev perfekt! R segmentet på v60 är jävligt snygg ser riktigt bra ut. Jag upplevde när jag provade en att man typ satt nere på "marken" (lågt).Kändes sportigt samtidigt som stolar var mycket bekväma. Sen att man köpte xc40 då är en helt annan historia, men som sagt käringen fick vara med och bestämma... Och jag ska väl inte ha det bättre än någon annan.. :-D (Klassiker)
av Lockis
#1358581
Insjö78 skrev:Jepp toningen gör hur mycket som helst!, 15% blev perfekt! R segmentet på v60 är jävligt snygg ser riktigt bra ut. Jag upplevde när jag provade en att man typ satt nere på "marken" (lågt).Kändes sportigt samtidigt som stolar var mycket bekväma. Sen att man köpte xc40 då är en helt annan historia, men som sagt käringen fick vara med och bestämma... Och jag ska väl inte ha det bättre än någon annan.. :-D (Klassiker)
Hehe, vi kompromissade och tog Four-C för att höja bilen lite. Sen har vi komfortstolarna med massage och ventilation så det är ytterst lite R-Design över bilen förutom färg och exteriöra detaljer :-)

Kompromissen blev en V60 med Four-C istället för V90 CC ;-)
av fkullberg
#1358593
Lockis skrev: sön 12 jan 2020, 16:21
Insjö78 skrev:Jepp toningen gör hur mycket som helst!, 15% blev perfekt! R segmentet på v60 är jävligt snygg ser riktigt bra ut. Jag upplevde när jag provade en att man typ satt nere på "marken" (lågt).Kändes sportigt samtidigt som stolar var mycket bekväma. Sen att man köpte xc40 då är en helt annan historia, men som sagt käringen fick vara med och bestämma... Och jag ska väl inte ha det bättre än någon annan.. :-D (Klassiker)
Hehe, vi kompromissade och tog Four-C för att höja bilen lite. Sen har vi komfortstolarna med massage och ventilation så det är ytterst lite R-Design över bilen förutom färg och exteriöra detaljer :-)

Kompromissen blev en V60 med Four-C istället för V90 CC ;-)
Är komforten mycket bättre mot din förra v60? :-)
av Bempo
#1358598
Efter ha varit in på Volvocars och byggt bil så förstår jag varför vi inte funderade på den blåa färgen som syns i inläggen ovanför. Det är en R design och det finns inte på CC. Man kan väl vilja ha både +6 cm och R design med snygg färg. Eller betyder R design just det att bilen är lägre?
av PärH
#1358604
Lockis skrev: sön 12 jan 2020, 00:34
PärH skrev: lör 11 jan 2020, 23:40 Jag hämtade min i fredags :-)
V60 D4 AWD R-design Polstar optimerad
Grattis! Fantastisk färg ;-)

Hur gillar du drivlinan? Min sambo tyckte inte det var någon skillnad på D4 FWD jämfört med D4 AWD polestar :-o

Ser ut som att du valt till styling kit med. Ser bra ut! Jag gillar dock mina stänkskydd för mycket!
Jag tycker det är stor skillnad mellan "jordfräs drivlina" och AWD
Framförallt eftersom jag kört bakhjulsdrivet (BMW) ett tag nu.
Jag har provkört FWD och AWD V60 och XC60 med utan luftfjädring
och luftfjädring är fantastiskt men jag satsade på R-design o polestar istället.
Polestar eftersom jag provkörde D4 utan och det var en väldigt lång responstid på gasen som jag inte kunnat leva med.
Respons på gas är som min tysk och vid rödljus med dubbdäck sticker bilen bättre pga AWD.
(Motoreffekt och Vrid har exakt samma siffror med och utan optimering D4/320D min 320D hade också optimering)

Jag är personligen inte så förtjust i stänkskydd men har all respekt för dom som väljer det
Däremot är stylingkitet det enda tillval förutom polestar jag verkligen ville ha eftersom det blir en helt annan bil med det.

Och färgen är helt underbar vilket du vet eftersom du valde samma :-)

Hoppas du är lika nöjd som jag med din nya bil :-)
av PärH
#1358605
Bempo skrev: sön 12 jan 2020, 18:27 Efter ha varit in på Volvocars och byggt bil så förstår jag varför vi inte funderade på den blåa färgen som syns i inläggen ovanför. Det är en R design och det finns inte på CC. Man kan väl vilja ha både +6 cm och R design med snygg färg. Eller betyder R design just det att bilen är lägre?
Färgen är exklusivt för R-Design och R-Design har ett sänkt chassie m,m,
Volvo kallar det R-Design vissa konkurrenter kallar det Sport
Det är alltså ett tillval man väljer om man vill ha bilen lite sportigare.

Så färgen är tänkt att vara lite sportigare också, vilket jag tycker att den är...

Jag tycker rödmetallic är väldigt fin också och den passar fint på CC modellen
Den hade jag valt alla dagar i veckan om inte den blåa funnits oh inte min förra bil var rödmetallic.

Något att överväga??
av Lockis
#1358620
Bempo skrev:Efter ha varit in på Volvocars och byggt bil så förstår jag varför vi inte funderade på den blåa färgen som syns i inläggen ovanför. Det är en R design och det finns inte på CC. Man kan väl vilja ha både +6 cm och R design med snygg färg. Eller betyder R design just det att bilen är lägre?
R-design betyder oftast att det är en sänkt bil. I mitt fall är det samma nivå som en vanlig V60 pga Four-C.
Angående färgen på V60 CC så spana in Denim Blue, det var den färg jag hade som backup om det inte skulle blivit en R-Design.
Även mettalic röda är riktigt trevlig som dem skriver.
fkullberg skrev:
Lockis skrev: sön 12 jan 2020, 16:21
Insjö78 skrev:Jepp toningen gör hur mycket som helst!, 15% blev perfekt! R segmentet på v60 är jävligt snygg ser riktigt bra ut. Jag upplevde när jag provade en att man typ satt nere på "marken" (lågt).Kändes sportigt samtidigt som stolar var mycket bekväma. Sen att man köpte xc40 då är en helt annan historia, men som sagt käringen fick vara med och bestämma... Och jag ska väl inte ha det bättre än någon annan.. :-D (Klassiker)
Hehe, vi kompromissade och tog Four-C för att höja bilen lite. Sen har vi komfortstolarna med massage och ventilation så det är ytterst lite R-Design över bilen förutom färg och exteriöra detaljer :-)

Kompromissen blev en V60 med Four-C istället för V90 CC ;-)
Är komforten mycket bättre mot din förra v60? :-)
Bättre är den. T.ex så mådde man bra i både rygg och rumpa efter att ha suttit i den i 8h igår. Sen om det beror på Four-C eller stolar, eller hur mycket dem olika komponenterna bidrar med låter jag vara osagt :-)
av Dontomase
#1358686
Lockis skrev:I onsdags fick jag hämta ut nya pärlan :-D

I torsdags kom även Polestar!
:-D härligt att få hämta ut en ny bil
av Dontomase
#1359045
Så äntligen har man fått hämta sin nya bil. Tycker det är ett stort lyft från en V70 classic.


Är nöjde med det mesta men gummimattorna är i min smak för korta tycker de borde gå upp längre under bromspedalen, någon som vet om det finns andra mattor?
  • 1
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 313
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]