Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CasperJuulGregersen
#1356042
fjohan82 skrev: lör 28 dec 2019, 20:51
CasperJuulGregersen skrev: lör 28 dec 2019, 20:15 Er ved at bestille en V60 D4 R-Design med mørktonede ruder og synes Pine Grey er snygg - passer farven også til denne bil eller kun en CC/XC? Hvad synes I?
Först kunde jag inte komma överens med denna färgen via webben, en brun bil!
Dock när jag såg den irl ändrade jag helt uppfattning, första gången var på en XC60 Inscription.
Ibland är den brun/grå och ibland lite blå/grön... Jag gillar lacker som skiftar i färg/nyans. :-)

https://www.autoweb.co.uk/used-cars/volvo/v60/19123139
Tak for linket :-). Der er ikke mange i den farve her i Danmark.
av Mathiasjson
#1356407
Nu har man haft bilen och jag måste ju säga att man inte kan annat än att älska den 😍 Dock är det en grej som jag reagera på dem senaste gångerna jag kört eller om jag bara inbillar mig, men ratten känns trögare nu. Får för mig att den var hur lätt som helst i början och knappt nått motstånd, men nu helt plötsligt är det ett märkbart motstånd 🤔
Användarvisningsbild
av batmac
#1356411
Mathiasjson skrev:Nu har man haft bilen och jag måste ju säga att man inte kan annat än att älska den 😍 Dock är det en grej som jag reagera på dem senaste gångerna jag kört eller om jag bara inbillar mig, men ratten känns trögare nu. Får för mig att den var hur lätt som helst i början och knappt nått motstånd, men nu helt plötsligt är det ett märkbart motstånd 🤔
Det är inte så att du (eller någon som lånat bilen) råkat justera just rattmotstånd? Det finns ju inställningar för detta :)
av Mathiasjson
#1356412
batmac skrev: tis 31 dec 2019, 12:55
Mathiasjson skrev:Nu har man haft bilen och jag måste ju säga att man inte kan annat än att älska den 😍 Dock är det en grej som jag reagera på dem senaste gångerna jag kört eller om jag bara inbillar mig, men ratten känns trögare nu. Får för mig att den var hur lätt som helst i början och knappt nått motstånd, men nu helt plötsligt är det ett märkbart motstånd 🤔
Det är inte så att du (eller någon som lånat bilen) råkat justera just rattmotstånd? Det finns ju inställningar för detta :)
Nej, bara jag som kört och inte ändrat något. Tyckte jag märkte det när jag ändrade från comfort till dynamiskt och tillbaka till comfort. Men kan som sagt bara inbilla mig också, :-/
av Lockis
#1356417
Mathiasjson skrev:
batmac skrev: tis 31 dec 2019, 12:55
Mathiasjson skrev:Nu har man haft bilen och jag måste ju säga att man inte kan annat än att älska den 😍 Dock är det en grej som jag reagera på dem senaste gångerna jag kört eller om jag bara inbillar mig, men ratten känns trögare nu. Får för mig att den var hur lätt som helst i början och knappt nått motstånd, men nu helt plötsligt är det ett märkbart motstånd 🤔
Det är inte så att du (eller någon som lånat bilen) råkat justera just rattmotstånd? Det finns ju inställningar för detta :)
Nej, bara jag som kört och inte ändrat något. Tyckte jag märkte det när jag ändrade från comfort till dynamiskt och tillbaka till comfort. Men kan som sagt bara inbilla mig också, :-/
Inte inbillning, dynamic har trögare styrning :-)
av Mathiasjson
#1356421
Lockis skrev: tis 31 dec 2019, 13:21
Mathiasjson skrev:
batmac skrev: tis 31 dec 2019, 12:55

Det är inte så att du (eller någon som lånat bilen) råkat justera just rattmotstånd? Det finns ju inställningar för detta :)
Nej, bara jag som kört och inte ändrat något. Tyckte jag märkte det när jag ändrade från comfort till dynamiskt och tillbaka till comfort. Men kan som sagt bara inbilla mig också, :-/
Inte inbillning, dynamic har trögare styrning :-)
Frågan är då om den fastnat där då, kör alltid i comfort. Drar i dynamiskt bara vid omkörningar :-/
av Lockis
#1356872
Fick se nya pärlan idag.
Står färdig tonad och redo för rekond hallen och lackskydd.
Tyvärr så passar inte 17" fälgar (vilket jag beställt som vinterdäck) på bilen, osäker om det är pga AWD eller Four-C men leveransen dröjer lite längre :crying:
av Dontomase
#1357498
29/12 blev den inreggad, så jag klarade mig undan nya högre skatten :-D
13/1 Får jag äntligen hämta min nya fina V60
av Lockis
#1357499
Dontomase skrev: tis 07 jan 2020, 07:41 29/12 blev den inreggad, så jag klarade mig undan nya högre skatten :-D
13/1 Får jag äntligen hämta min nya fina V60
Grattis, togs den i trafik då också? :-)
av Dontomase
#1357502
Lockis skrev: Grattis, togs den i trafik då också? :-)
Enligt biluppgifter så är den i trafik 29/12 men hittar inte den uppgiften på Transportstyrelsen där står det bara inregistrerad 29/12.
Skatten blir på hutlösa 4186 kr.

Lackbehandling på BVS är bokad hade tur att hitta en röd avgång var bra rabatt då.


Märkligt det där med skatter att den här diesel bilen som är modernare och släpper ut mindre än den Ford jag hade från 2012 som kostar 1400 om året i skatt. Den gick som miljöbil. Men men jag är inte bitter jag inte :-)
  • 1
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 313

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]